Американські імпортери, дистриб'ютори та роздрібні торговці, які продають французьке шампанське та італійські вина, заявили, що погроза президента США Дональда Трампа запровадити 200% мита на європейські алкогольні напої завдасть їм серйозного удару. Про це повідомляє Reuters.
Трамп заявив, що тарифи будуть «чудовими для виноробного та шампанського бізнесу в США». Однак імпортери та дистриб'ютори вина, роздрібні торговці та власники барів заявили, що вони заплатять цю ціну.
Мері Тейлор, власниця європейського імпортера вина Mary Taylor Wine, розповіла, що у неї є 16 транспортних контейнерів з вином у дорозі — сума, яка знищить її «весь чистий капітал», якщо будуть застосовані 200% тарифи.

«Якщо мені доведеться платити... то з мене досить», — сказала Тейлор.
Вона додала, що шукає можливості скасувати деякі з поставок і написала близьким до президента особам про неможливість таких тарифів.
Згідно з законодавством США, виробники алкоголю не можуть продавати його безпосередньо споживачам, барам чи ресторанам. Замість цього виробники повинні продавати продукцію імпортерам або дистриб'юторам, які продають її далі.
Це означає, що європейські вина здебільшого імпортуються близько 4000 дрібних американських імпортерів та дистриб'юторів, каже Бен Анефф, президент Американського винного торгового альянсу, який виступає проти тарифів на вино.
Саме ці американські компанії мають сплачувати мита, сказав Анефф, керуючий партнер винного магазину Tribeca Wine Merchants у Нью-Йорку, додавши, що американські роздрібні торговці та ресторани також постраждають, якщо постачальники піднімуть ціни, щоб покрити витрати.
«200-відсотковий тариф на імпортне вино... знищить американський бізнес. Це завдасть значно більшої економічної шкоди тут, у США, ніж у Європі», — сказав він, додавши, що багато тисяч підприємств, ймовірно, будуть змушені закритися.
Габ Боулер, президент нью-йоркського імпортера і дистриб'ютора вина Bowler Wine, сказав, що європейські вина становлять 70% продажів його компанії.
Він сказав, що спочатку спробує підвищити ціни, але це вплине на продажі.
«Який споживач захоче платити $45 за пляшку вина, яка тиждень тому коштувала $15?. Якби це тривало довго, нам довелося б звільнити близько 50% наших співробітників і позичити купу грошей у банку, що призвело б до великих боргів», — сказав він.
На кожен долар, який американські компанії платять європейським виробникам за вино, американські імпортери, дистриб'ютори, роздрібні торговці та ресторани далі по ланцюжку поставок отримують $4,52 у вигляді націнки, зазначає Анефф.
Боулер, а також двоє роздрібних торговців і власників барів заявили, що вина американського виробництва, які, зазвичай, мають набагато вищі ціни та інший смак, можуть замінити лише незначну частину їхніх продажів європейських вин.
Ед Баффінгтон, співвласник The Community Tap, винного та пивного бару і магазину з трьома локаціями в Південній Кароліні, каже, що ціна на американське вино означає, що воно не може замінити європейські вина в його портфоліо. Його бізнес на 50% складається з продажів вина, причому половина з них — з європейських вин.
«Я б побачив, як величезна частина мого бізнесу випарується за одну ніч», — сказав він, додавши, що це означатиме звільнення.
Кріс Бекетт, аналітик Quilter Cheviot, вважає, що деякі американські вина можуть виграти від тарифів.
Патрік Каппіелло, винороб і власник компанії Monte Rio Cellars, яка виробляє відносно недороге каліфорнійське вино, каже, що такі бренди, як його, можуть отримати певну вигоду, але тарифи ризикують завдати шкоди дистриб'юторам, від яких він залежить у продажах, і сектору загалом.
«Я розриваюся», — сказав він, додавши, що тарифи завдадуть ще одного удару по всій галузі в той час, коли продажі падають, а пропозиція випереджає попит.