Українці повертаються до активних покупок у кредит — так можна описати тенденцію на ринку споживчого кредитування магазину Rozetka. Якщо з початком повномасштабного вторгнення банки суттєво обмежили можливості для придбання товарів у кредит, то вже у 2023 році кредитування досягло довоєнного рівня. А у 2024-му попит на покупки в кредит на Rozetka навіть перевищив показники 2021 року.
За перші дев’ять місяців 2024 року обсяг товарів, придбаних у кредит, зріс на 30% порівняно з аналогічним періодом 2021 року, а частка кредитних покупок в обороті Rozetka зросла майже в 1,5 раза.
Середній чек замовлень, оформлених у кредит в магазині онлайн-ритейлера, за перші дев’ять місяців 2024 року зріс на 13% порівняно з аналогічним періодом 2023 року. Це свідчить про стабільне зростання купівельної спроможності та довіру українців до кредитних програм, переконані в компанії.
На платформі українці зазвичай купують у кредит побутову техніку та електроніку з середнього та високого цінового сегмента, але слід зазначити, що цього року зросли продажі в кредит одягу, взуття та товарів з категорії «Краса та здоров'я»
Серед нових фаворитів 2024 року спостерігається значне зростання частки кредитних покупок у таких категоріях, як:
- Автошини (приріст більш ніж удвічі)
- Комбіновані варильні поверхні (+55%)
- Акустичні гітари (+49%)
- Компресори (+46%)
- Мотокультиватори (+39%)
Найпопулярнішим варіантом є оплата товару за 10 платежів. Також популярними залишаються 5 платежів, а на третьому місці — кредити на 4, 8 та 12 платежів. Довші терміни розстрочки часто стають вирішальним фактором вибору, особливо для придбання дорогих товарів, повідомили у Rozetka.
Сплеск попиту на кредитні покупки традиційно припадає на періоди великих розпродажів: Чорну п’ятницю, День холостяка, новорічні акції тощо. Саме у листопаді та грудні покупці активніше оформлюють розстрочки, користуючись акційними умовами.
Показники кредитних покупок значно варіюються залежно від регіону. Найменший попит на товари у кредит спостерігається у прифронтових регіонах — Херсонській, Харківській, Донецькій та Запорізькій областях. Менше, ніж в середньому по країні, купують у кредит у Києві та Одеській області.
Водночас в різних областях популярність покупок в кредит тих чи інших категорій товарів теж відрізняється. Наприклад:
- У Вінницькій області найбільша частка покупок в кредит в категорії садові подрібнювачі та дровоколи.
- У Волинській, Дніпропетровській, Миколаївській, Рівненській, Хмельницькій та Чернівецькій областях переважають шафи-купе.
- У Тернопільській області найбільшою часткою покупок в кредит є миючі пилососи.
- У Чернігівській — бігові доріжки.
- У Херсонській та Харківській — посудомийні машини.
- У Донецькій — роботи-пилососи.
- У Закарпатській, Одеській, Полтавській та Київській областях, а також у місті Києві найбільшу частку покупок в кредит мають сушильні автомати.
В Rozetka вважають, що збільшення кількості платежів або зниження відсоткової ставки значно підвищує шанси на продаж товару. Зокрема, акційні пропозиції з можливістю розширення кількості платежів користуються найбільшою популярністю.
Хоча повернення товарів, придбаних у кредит, є можливим, це трапляється досить рідко. Повернення відбуваються тільки у виняткових випадках і становлять мінімальний відсоток від загальної кількості продажів.