Покрокова інструкція усунення вологи з автомобіля
Сніг, який зненацька звалився на голову «Укравтодору» i «Київавтодору», так само несподівано почав танути. Та настільки активно, що влада знову б'є на сполох, тепер уже з приводу можливих повеней. Час бити на сполох і автовласникам, котрі вчасно не прибрали свій транспорт з узбіч. Автомобілі, які простояли тиждень під шаром снігу навпіл з реагентами і піском, ризикують потрапити до тієї ж категорії зимових потопельників, як і ті, що провалилися під лід під час риболовлі або схопили гідроудар за надмірно оптимістичного форсування незнайомої калюжі.
Але насправді в зоні ризику всі, хто їздить взимку. Справа в тому, що від постійних ударів не менш підвіски і коліс страждають заглушки дренажних отворів, які є в підлозі та порогах кожного автомобіля. Через їхню деформацію або випадання при проїзді глибоких калюж або особливо сльотавих ділянок автомобіль у буквальному сенсі зачерпує порцію води або снігу.
Чим загрожує
Але не так важлива технологія попадання води, як позбавлення від неї. Тригерами масштабів потопу можуть бути постійний конденсат на вікнах, «болотний» запах, цвіль на дверних картах і сидіннях. Або вічно вологі килимки. Якщо з них вичавлюється жижа, то час відкладати інші справи. Тому що підвищена вологість у салоні — це не тільки небезпека корозії кузова, а й пряма загроза вашій безпеці. Постійний конденсат на вікнах заважає оглядовості, вдихання спор цвілі шкідливо для здоров'я дорослих, і особливо дітей, вогка електропроводка може призвести і до неправильної роботи асистентів, а коротке замикання — до ще більш неприємних наслідків.

Фото: Костянтин Міхалачі
Як висушити потопельника і не потрапити під статтю
Як перевірити
Перед тим як прийняти остаточне рішення, оцініть масштаби лиха. Вийміть гумові пробки, щоб злити залишки води. Обстежте буквально всі закутки в нижній частині автомобіля, прийнявши за умовну ватерлінію нижні кромки дверей. Демонтуйте накладки на порогах і загляньте під килимове покриття, закутки багажника і дверні порожнини — зазвичай саме тут накопичується вода. Навіть якщо вам здається, що вода лише ледь торкнулася салону, але вона виявлена в будь-якому з цих місць — без розбирання не обійтися. Ви не уявляєте, скільки вологи здатні ввібрати оббивка салону і особливо її шумоізоляційні мати. І як брудна вода буде згодом смердіти.
Як вчинити
У вас щонайменше три способи вирішення проблеми. По-перше, спробувати просушити салон автомобіля самостійно. По-друге, витратитися на брендову автомийку. По-третє, звернутися до спеціалізованих автосервісів. Тут час грає проти вас і заощадити не вийде в будь-якому разі. Навіть в оснащеному всіма необхідними спецзасобами центрі автомобіль буде сохнути кілька днів, а самостійна робота може розтягнутися на тиждень. Наріжним каменем стане оперативність — навіть улітку вогкий салон провокує появу вогнищ «рудої хвороби». Особливо якщо вода була солоною. Адже виробники захищають кузов від корозії ззовні, але не зсередини, де підлога встелена ковроліном поверх утеплювачів і шумоізоляційних матів. Які можуть утримувати вологу тижнями навіть у спеку. Що вже говорити за осінь-весну і тим більше зиму. І якщо недостатньо просушена підлога під покриттям почне іржавіти, для усунення корозії будуть потрібні зусилля зовсім іншого рівня.
Як вимити
Тому приготуйтеся до того, що автомобіль залишається на карантині на кілька днів. І хоча він не їздитиме, запасіться паливом — печі доведеться неабияк попітніти. Ще знадобиться теплий гараж, який добре провітрюється.
Передусім гранично акуратно демонтуйте всі деталі інтер'єру, які здатні вбирати воду, — передні сидіння, диван, килимки, багажну полицю, оббивку салону і так аж до гофри, що прикриває важіль КПП. Усе це потрібно старанно промити, в ідеалі миючим пилососом. Чохли краще відправити в пральну машину або в хімчистку. Якщо цього не зробити, в салоні назавжди залишиться затхле повітря, що не виводиться ніякою хімією і не перебивається ніякими ароматизаторами. Продати автомобіль із таким запахом буде вкрай важко.
Особливу увагу потрібно приділити стану магістралей електропроводки. Поки волога не привела до окислення контактів і роз'ємів, видаліть її за допомогою серветок і ретельно просушіть феном або тим же пилососом.
І тільки потім приступайте до «зачистки» підлоги. Тільки абсорбіровати вологу за допомогою дрантя або рушників буде недостатньо. Вимийте всі важкодоступні закутки кузовних панелей: підлогу під килимами, закутки багажника, нішу для запасного колеса, щілини на стиках деталей кузова та повітроводи системи вентиляції салону, які традиційно вибирають для розмноження колонії бактерій.
Якщо через особливості фіксації вийняти мати нереально, для більш швидкої просушки відігніть їх або підкладіть щось для кращої аерації. Хто використовує старі газети, хто — памперси. Шанувальники народної терапії та мінімізації витрат агітують за силікагель, кухонну сіль, рис або наповнювачі для котячих туалетів. Але цей спосіб прийнятний тільки якщо під рукою є потужний пилосос, здатний висмоктати гранули та частки адсорбентів із найпотаємніших куточків кузова.
Як висушити
Переконавшися, що води в трюмах вашого «титаніка» не залишилося, час влаштовувати йому «Африку». Заведіть мотор, включіть кондиціонер на рециркуляцію, а піч на максимальну температуру і направте потоки повітря в зону ніг. Після чого закрийте двері й опустіть скло на 10 сантиметрів для відводу вологи. І кожні 2-3 години провітрюйте приміщення гаража або боксу. Значно прискорити процес допоможуть будівельні фени, «теплові гармати» або побутові обігрівачі — хто що знайде. Тільки переконайтеся, що струмені гарячого повітря не дують впритул на пластикової деталі або на магістралі електропроводки. Інакше вся ваша праця може виявитися марною.
Фото: Вікторія Ковальчук
Як висушити потопельника і не потрапити під статтю