Facebook Pixel

Пів року без метро: коли запустять метро на «Деміївці»

Як працює синя гілка метро Києва під час ремонту на Деміївці. Обкладинка Олександра Шатова

Як працює синя гілка метро Києва під час ремонту на Деміївці. Обкладинка Олександра Шатова

До аварійної ситуації в метро на синій гілці від свого будинку на Голосіївському проспекті киянин Олексій міг добратися до офісу в центрі за 20 хвилин. Тепер час у дорозі прогнозувати складно.

Інколи наземний транспорт, що дублює метро, йде один за одним, і шлях від проспекту до Либідської вдається подолати ледь не швидше, ніж до закриття метро. Але такі збої скоріше виняток із правил. Частіше спрацьовує песимістичний сценарій: на дорогу доводиться закладати додаткові хвилин 30, бо той самий дублюючий транспорт та трафік у час пік створюють затори на під’їзді до Либідської і у «тягучці» можна застрягнути надовго. Рекорд Олексія: від зупинки «Парк Максима Рильського» до «Либідської» він подолав за годину.

Після закриття перегону між станціями «Деміївська» та «Либідська» 8 грудня минулого року міська влада казала, що ремонт займе пів року. The Page з’ясував, що наразі відбувається на закритій ділянці метро у Голосієві, коли закінчаться відновлювальні роботи та як працює столичний транспорт у цьому напрямку.

Коли закінчиться ремонт на станції метро «Деміївська»

У листопаді 2023 року на 14-метровій ділянці прогону між «Либідською» та «Деміївською» з’явилися тріщини. У грудні ділянку почало підтоплювати. Протягом кількох днів потяги під час проїзду між станціями «Либідська» та «Деміївська» зменшували швидкість. Через аварійний прогін планувалося закрити «Деміївську» 9 грудня. Проте ситуація стрімко погіршилася, тож це зробили на день раніше.

Спочатку фахівці прогнозували, що Голосіївський район залишиться без повноцінного метро на пів року. Потім депутат Київради Тарас Козак у січні називав терміни відновлення аварійної ділянки — у червні 2024 року. Втім, у лютому стало зрозуміло, що масштабну проблему так швидко не владнати. Наразі в КМДА обіцяють орієнтовне закінчення ремонту на «Деміївці» на кінець літа.

У січні голова Офісу трансформації Максим Бахматов в етері телемарафону заявив, що на ремонт аварійної гілки можуть піти роки. За його даними, проблема існує з 2017 року і аварійний тунель потрібно не ремонтувати, а будувати заново, що може тривати 3-5 років.

Роботи по відновленню аварійної ділянки метро на між Либідською та Деміївською площами тривають цілодобово. Фото КМДА

Роботи по відновленню аварійної ділянки метро на між Либідською та Деміївською площами тривають цілодобово. Фото КМДА

Наразі триває демонтаж перегінного тунелю метро на аварійній ділянці, про це КМДА повідомила 30 квітня. Демонтований бетон видаляють через отвір зверху, ґрунти затунельного масиву укріплюють та готують для додаткового підсилення. Міська адміністрація наголошує, що роботи ведуться цілодобово та без вихідних.

Що сталося на аварійній ділянці метро між «Либідською» та «Деміївською»

Перегін був проблемним ще на початку будівництва станції «Деміївська». За півтора року після початку робіт, у лютому 2006-го, у котлован впав будівельний кран. Обійшлося без жертв, але були пошкоджені комунікації. Причиною назвали збіг обставин: сильний мороз та рух підземних вод.

Ситуацію виправили, і вже у 2009 році будівництво прогону та станції було завершено. Проте «Деміївську» відкрили для пасажирів лише у 2010 році, бо саме за наступною станцією — «Васильківською» — була передбачена тупикова гілка для розвертання поїздів.

21 березня 2024 року на засіданні спеціальної тимчасової комісії новий керівник Київського метрополітену Віктор Вигівський повідомив, що підтоплення «Деміївської» відбувалися неодноразово: у 2010 році, а потім у 2019-му. Але тоді їх вдавалося ліквідувати без зупинки метро.

Чому метро на «Деміївці» підтопило

Експертна комісія досі не оголосила причини підтоплення. На засіданні комісії Вигівський повідомив, що будівництво житлових комплексів та ТРЦ на Либідській ведеться з урахуванням всіх норм, тому не може бути причиною проблеми.

Наразі експерти схиляються до думки, що причиною стало порушення норм будівництва перегону у 2000-х. Проте перевірити документацію проєкту будівництва неможливо: її знищили, бо вийшов термін зберігання.

мНа ділянці метро біля деміївської площи укріплюють грунти. Фото КМДА

мНа ділянці метро біля деміївської площи укріплюють грунти. Фото КМДА

Як мешканці Голосіївського району живуть без метро

Від 13 грудня 2023 року від станції «Деміївська» відновили рух у човниковому режимі у напрямку «Теремків». Човниковий рух передбачає, що з одного й того самого боку платформи потяги можуть іти в обох напрямках, бо на «Деміївці» немає можливості розвернути потяг. Таким чином, щоб не переплутати напрямок руху поїздів, пасажири мають уважно слухати оголошення на станції: з якого напрямку прибуває потяг та у який бік він відправляється. Також зорієнтуватися можна за розкладом руху поїздів, що у друкованому вигляді з’явилися на станціях.

Втім, більшості пасажирів недостатньо цього відрізку. Їм доводиться робити пересадку на Либідській площі на наземний транспорт. З грудня від Либідської до «Теремків» курсують автобуси 2М, що дублюють маршрут метро та зупиняються біля станцій метро синьої гілки. Також запустили додаткові тролейбуси 43К, що від Кібернетичного центру їдуть до Либідської по Голосіївському проспекту.

Також з’явився найкоротший маршрут, що зв’язує саме дві станції метро «Либідську» та «Деміївську» — автобус 60.

Якщо кияни для оплати проїзду у дублюючому транспорті використовують транспортну картку, то гроші за проїзд повертаються.

Втім, ця компенсаційна схема гарно працює до сигналу тривоги. Зліт МІГу на росії та заборона руху громадського транспорту у Києві на час повітряної тривоги все блокують. Кількості маршруток, що продовжують курсувати під час тривоги, не вистачає, щоб перевезти всіх охочих від Либідської або з Голосіїєа до Либідської. Тому іноді там утворюються величезні черги.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉