Facebook Pixel

Недбала влада, Либідь і свавілля забудовників. Що кияни думають про зупинку шістьох станцій метро

В Києві 8 грудня зупинився рух метро між станціями Либідська та Теремки. The Page відслідковує першу реакцію громадян і шукає першопричини інциденту.

Як кияни обходяться без частини станцій метро

Quote«Біля 17-00 автобуси, які вже пустили замість зупиненого метро, стоять біля «Либідської» у черзі і чекають, коли їх заповнять пасажири. Щойно автобус вирушає, подають наступний. Тобто черг і давки немає», — розповідає про ситуацію мешканець Голосіївського району столиці, який вирішив дістатися до домівки до настання години пік.

Проте звертає на себе увагу відсутність комунікації, через що виникає багато плутанини. Зокрема, люди не розуміють, треба їм платити за проїзд чи ні. Крім того, для багатьох пасажирів виявилося несподіванкою, що автобуси зупиняються виключно біля станцій метрополітену. Більш того, деякі громадяни дізнаються про зупинку метро безпосередньо біля зачинених дверей станцій і не розуміють, що їм робити. Адже ніякої наочної інформації про це ввечері 8 грудня ще не було.

Відтепер станція «Либідська» стала кінцевою. Фото: Київський метрополітен

Відтепер станція «Либідська» стала кінцевою. Фото: Київський метрополітен

Уточнимо, що у якості альтернативи зачиненому метро запроваджені тимчасовий автобусний маршрут № 2-М «Кібернетичний центр – станція метро «Теремки» – станція метро «Либідська», на якому працюватиме 60 автобусів з інтервалом руху 1 хв і тимчасовий тролейбусний маршрут № 43-К «Кібернетичний центр – станція метро «Либідська», на якому працюватиме 20 тролейбусів з інтервалом руху 3 хв.

Схема альтернативного автобусного маршруту. Джерело: КМДА

Схема альтернативного автобусного маршруту. Джерело: КМДА

Чому в Києві 8 грудня зупинився рух окремими станціями метро

Quote«Декілька перевірених джерел нам повідомили, що тунель між станціями метро Деміївська та Либідська в аварійному стані, — розповіли на сторінці ініціативи «Пасажири Києва» зранку 8 грудня 2023 року. — Порушена герметизація тунелю, зараз на рейкошпальній решітці значне підтоплення – буквально струмок води з піском, який є абразивом і під час значних об’ємів фільтрації ще більше пошкоджуватиме слабкі місця обробки тунелю».

Автори повідомлення додали, що проблема начебто існує біля тижня і ситуація тільки погіршується — рівень води сягає підошви рейок та вище, через що швидкість руху поїздів на ділянці обмежили до 15 км/год.

Станція «Деміївська». Фото: Київський метрополітен

Станція «Деміївська». Фото: Київський метрополітен

В цей день з’явилося і офіційне повідомлення КМДА про необхідність термінового ремонту на перегінному тунелі між станціями «Деміївська» та «Либідська», через що рух поїздів Оболонсько-Теремківською лінією метро відбуватиметься між станціями «Героїв Дніпра» та «Либідська».

Спочатку повідомляли, що рух поїздів зупинять з 9 грудня. Але вже серед дня 8 грудня рух припинили, як пояснили в КМДА, «з міркувань безпеки та з урахуванням технічного стану тунелів». Дублюючі маршрути наземного транспорту киянам пообіцяли запустити орієнтовно протягом двох годин. Свого слова влада дотрималась — кияни підтверджують, що о 17-00 автобуси вже чекали на пасажирів біля станції метро «Либідська».

З відсутністю метро мешканцям прилеглих районів доведеться змиритися надовго. Адже ремонтні роботи триватимуть близько 6 місяців. Їх проводитимуть наземним способом — тобто аварійну ділянку, яку підтоплює, розриють, що додасть киянам додаткових незручностей.

Станція «Виставковий центр». Фото: Київський метрополітен

Станція «Виставковий центр». Фото: Київський метрополітен

Що громадяни думають про зупинку метро

У киян звістка про зупинку метро викликала обурення. Багато хто в коментарях у соцмережах став звинувачувати місцеву владу в непрофесіоналізмі і недалекоглядності. Адже громадяни сумніваються, що проблема виникла зненацька і про неї ніхто не знав. Тим не менш, ніякі заходи для попередження зупинки поїздів проведені не були.

Були й ті, хто висловився на захист столичних чиновників і керівників метрополітену, проголосивши головним винуватцем у цій справі річку Либідь. Дійсно, як зазначають у КМДА, тунелі між станціями «Деміївська» та «Либідська» споруджувалися у заплаві річки Либідь підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах і штучному водозниженні.

Уточнимо, Либідь — одна з багатьох малих річок Києва, названа на честь легендарної сестри засновників Києва. Майже все її русло закуто у бетонний короб і частково у підземний колектор. Через забруднення та несанкціоноване скидання стічних вод долину річки Либідь часто називають зоною екологічного лиха. Проте занедбана й прихована від очей історична річка нагадує про себе і немов мститься людям за неналежне ставлення до неї.

Річка Либідь у Києві. Фото: Марія Бабенко

Річка Либідь у Києві. Фото: Марія Бабенко

Не виключають громадяни і зловживань та недбалості під час будівництва цієї гілки метро у 2008-2010 роки. Зокрема, депутат Київради Дмитро Білоцерковець нагадав у дописі у фейсбуці, що тоді прийшла до влади банда Януковича, якій треба було показувати швидкий результат – терміново відкривати станції метро.

Quote«Жага швидкого результату, скоріше за все, позначилася на проєктуванні та будівельних роботах, що не могло не позначитися на стані конструкцій. На папері, вірогідно, все було ок, але ми ж розуміємо, що головне було відзвітувати. Наскільки там начудили Янукович, Азаров і Ко, які будували і запускали в експлуатацію ці станції, будемо знати лише за результатами експертизи. Зараз через піар Януковича з Азіровим страждатимуть кияни і міський бюджет. Але полагодимо. Буде працювати», — зазначив Білоцерковець.


Дотепні українці вже обіграють зупинку київського метро у мемах. Фото: соцмережі

Дотепні українці вже обіграють зупинку київського метро у мемах. Фото: соцмережі

Інші користувачі соцмереж додають, що активна забудова в районі перегону між «Либідською» та «Деміїївською» створює додаткове навантаження на ґрунт та впливає на здатність утримувати підземні води. До речі, в липні 2007 року між станціями «Осокорки» і «Позняки» Сирецько-Печерської лінії стався обвал тунелю, в чому тоді визнали винними три компанії, які будували над тунелем метро підземний паркінг. Як буде цього разу, теж розбереться слідство. Адже Київська міська прокуратура повідомила про початок досудового розслідування у зв’язку з підтопленням тунелів Київського метрополітену.

Які станції метро закрилися у Києві з 8 грудня та як їх будували

Станція Деміївська
Відкриття 15 грудня 2010 року
Розташування Голосіївський пр-т, пр-т Валерія Лобановського, пр-т Науки, центральний автовокзал, Національна бібліотека ім. Вернадського
Пасажиропотік, тис. 16,3
Станція Голосіївська
Відкриття 15 грудня 2010 року
Розташування Голосіївська площа, вул. Васильківська, Голосіївський пр-т
Пасажиропотік, тис. 10,3
Станція Васильківська
Відкриття 15 грудня 2010 року
Розташування вул. Васильківська, Васильківська площа.
Пасажиропотік, тис. 15,5 тис.
Станція Виставковий центр
Відкриття 27 грудня 2011 року
Розташування вул. Васильківська, пр-т Академіка Глушкова, Експоцентр України, корпуси КНУ ім. Шевченка, Інститут менеджменту та фінансів, Національний університет біоресурсів та природокористування.
Пасажиропотік, тис. 9,8 тис.
Станція Іподром
Відкриття 25 жовтня 2012 року
Розташування пр-т Академіка Глушкова, Київський іподром, автостанція «Південна», Експоцентр України.
Пасажиропотік, тис. 10,2 тис.
Станція Теремки
Відкриття 6 листопада 2013 року
Розташування пр-т Академіка Глушкова
Пасажиропотік, тис. 23,7 тис.

Джерело: Київський метрополітен

Тобто через позаштатну ситуацію закриваються одні з найновіших станцій київського метрополітену, які запустили в роки незалежності України. На сторінці ініціативи «Пасажири Києва» нагадують, що ділянка між станціями Либідська та Деміївська була проблемною з початку будівництва — у радянські часи під час першої спроби проходки там сталася аварія через складні обводнені ґрунти. Через це будівництво заморозили на довгі роки.

Станція метро «Іподром». Фото: Київський метрополітен

Станція метро «Іподром». Фото: Київський метрополітен

«Деміївську» почали будувати у 2005 році. В січні 2006 року там сталася аварія — через обвал опорної стіни котловану впав кран. Ситуацію тоді пояснили «природними факторами», а не інженерними прорахунками. Але на цьому пригоди не закінчилися. Як повідомив в ефірі телеканалу «Київ24» перший заступник голови КМДА Микола Поворозник, під час будівництва тунелю у 2008-2010 роках тут втопився тоннелепрохідний щит. Це змусило вести роботи в ручному режимі, що негативно позначилося на якості.

Ці ускладнення суттєво затримали роботи. У результаті станція «Деміївська» була готова у 2009 році, але відкрили її у грудні 2010 року, коли були завершені дві наступні станції — «Голосіївська» та «Васильківська».

Станція метро «Теремки». Фото: Київський метрополітен

Станція метро «Теремки». Фото: Київський метрополітен

Скільки часу станції залишатимуться зачиненими — поки питання відкрите. Як повідомив ЗМІ керівник Київського метрополітену Віктор Брагінський, вже розпочата співпраця з проєктантами для проведення відновлювальних робіт. Через два тижні після результатів обстеження по геології буде готовий звіт, після чого доведеться вирити котлован.

Quote«Ми повинні побачити, чи були генпідрядником дотримані ті норми, які передбачалися проєктом. Тобто чи була зроблена гідроізоляція та хімзакріплення. Чи відповідала їх робота проєктним нормам, чи ні. Це буде зроблено за 2-3 місяці, не раніше. Тому що котлован треба зробити 20 метрів у довжину, в ширину понад 10 метрів, а глибина залягання від 5 метрів до 8,5 метрів», — розповів керівник столичного метро.
Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉