Українське Дунайське пароплавство планує створити 3 додаткові якірні стоянки в порту Констанца, одну з яких закріпити за Україною. Це збільшить пропускну здатність румунського порту майже удвічі.
Про це пише ЦТС, посилаючись на зустріч представників Українського Дунайського пароплавства з представниками Румунії, Євросоюзу та США.
У пароплавстві зазначили, що цього і наступного року Україна має щомісяця експортувати понад 5 млн тонн агропродукції, і основне навантаження припадатиме на дунайську логістику, оскільки інші напрями є занадто витратними.
«Стосовно обсягів на сьогодні, то приблизно 1,2 млн тонн щомісяця вивозиться через канал Суліна. 1,3 млн тонн прямує через румунський порт Констанца. 60% зернового експортного потоку через Констанцу — річковий флот. Щомісяця баржевими караванами у румунський порт доставляється понад 700 тис. тонн агропродукції. Якщо Констанца дозволить розвивати рейдову перевалку, річники готові збільшити обсяги ще на 500 тис. тонн», — повідомили в УДП.
У пароплавстві відзначили, що вже створено проєкт організації ще трьох якірних стоянок, одна з яких має бути закріплена за Україною. Проєкт не загрожує власникам терміналів, бо це додатковий експортний потік з України, який сьогодні просто не заходить до Констанци.
«За умови згоди румунської сторони УДП готове виступити ініціатором створення українського портового оператора у Констанці. Флот пароплавства дозволяє перевалювати борт-борт до 300 тис. тонн зерна на місяць», — додали в пароплавстві.
Наразі у порту перебуває приблизно 600 барж. Деякі очікують на розвантаження тижнями, тому цього року УДП працює лише через перевалку прямим методом — борт-борт.
«Порти Дунаю завантажують здебільше невеличкі морські судна — костери, це 10-15 тисяч тонн. Експорт такими партіями розрахований на Туреччину, Грецію, Єгипет, але традиційні українські ринки у південно-східній Азії. Україна має формувати великі партії та завантажувати панамакси, але великі судна — це лише Констанца. Кожна якірна стоянка може забезпечувати 15-20 тис. перевалки на добу — це альтернатива портам Одеси», — підсумували в УДП.
Нагадаємо, що у серпні 2023 року українські виробники експортували морським та річковим транспортом 2,4 млн тонн вантажів. Весь цей обсяг відправлень реалізовувався через дунайські порти.