Антимонопольний комітет провів відеоконференцію з київськими торговими мережами за справою про зростання цін на продукти в ритейлі. Після розмови з ними до справи долучили ще 27 нових компаній-постачальників. Їм загрожує штраф у розмірі 10% річного обороту.
«Зустріч» пройшла з найбільшими торговими мережами — Novus, «ЕКО маркет», «Велика Кишеня», «Велмарт», «Сільпо», «Ашан», Metro Cash&Carry Ukraine, «АТБ-Маркет», Varus, Billa, повідомив глава Київського відділення АМКУ Олексій Хмельницький. Він додав, що 7 квітня пройде зустріч з постачальниками (оптовиками), а також виробниками продуктів харчування.
Раніше в АМКУ допускали антиконкурентну поведінку як торговельних мереж, так і постачальників. Аналіз відомства показав, що вони синхронно підвищували ціни на продукти.
- Хто вже фігурує в справі про змову торговельних мереж: Novus, Metro Cash&Carry Ukraine, Billa, Varus, «ЕКО маркет», «Фуршет», «Велика Кишеня», «Велмарт», «Сільпо» та «АТБ-Маркет». З числа компаній-постачальників — «Світ овочів», «Гала Фудз», «Саркара-Груп», «Овочевий край», «Август-Кий», «Агроінвест-Логістик», «Агро-Овен», «Брокінтерком», «Перспектива», «Зовнішторгресурс», «Агробізнесвектор», «Інтер овочі», «Аттуаль», «Елітпрайм», «Авега-2018».
- Нові учасники справи про зростання цін на продукти: «Українська оптово-торговельна компанія», «Томатті», «Компанія Консалтинг-Інвест», «Торговий дім «Калинівка-Преміум», «Олімп», «Тріо», «Агріко Україна», «Украгрокомплекс НПП» та інші (АМКУ надав неповний список).
Контекст. Зростання цін на продукти почалося після оголошення карантину. Деякі мережі заявляли про це офіційно — в АТБ пояснили це тим, що підняти ціни їх змусило зростання закупівельних цін у постачальників. Після цього мер Києва Віталій Кличко заявив, що міська влада не може контролювати це питання. Він звернувся до Антимонопольного комітету, аби той втрутився в ситуацію. За його словами, торговельні мережі використовують ситуацію, яка склалася в умовах карантину, аби більше заробити.