Facebook Pixel

Топ-5 книжок для підприємців

Наразі навколо підприємців багато коучів, яким би тільки навчати, як працювати правильно та зростати як особистість, посилюючи лідерство. Однак серед купи книг для бізнесу є справжні перлини. The Page підготував добірку рецензій книг для ділових людей. Всі книги дійшли до українського читача завдяки видавництву «Фабула».

Мартін Томас

«Посібник The Financial Times зі стратегії для соціальних медіа»

Кажуть, якщо сьогодні тебе немає в соціальних мережах, то тебе немає взагалі. Автор уникає терміну соціальні мережі, називаючи такі платформи соціальними медіа, він розповідає, як бізнесу використовувати їх для своєї користі.

Посібник The Financial Times зі стратегії для соціальних медіа. Джерело: The Page

Посібник The Financial Times зі стратегії для соціальних медіа. Джерело: The Page

У книзі зібрані не лише поради, як розвивати бренд (як компанії, так і особистий) у соціальних медіа, а й низку статей видання Financial Times. Також у книзі багато прикладів, до чого може призвести неправильне використання соціальних медіа.

У посібнику розглянуті практично всі відомі платформи та дано відповіді щодо використання кожної з них.

Крім порад автор пропонує завдання для аналізу ситуації. Також він рекомендує уникати стереотипу, що молодь краще, ніж старше покоління, справляється з соціальними мережами. За його словами, для хорошого просування не менш важливим є вміння вибудовувати комунікації, а це приходить із життєвим досвідом.

Мартін Томас розглядає можливі ризики, коли співробітники ненароком можуть розкрити на соціальних платформах комерційну таємницю. Дає поради, як діяти у разі репутаційних ризиків та як виправити ситуацію, якщо репутація постраждала.

Окрема глава присвячена особистому бренду. Автор відповідає, чому керівникам компаній важливо бути представленими у соціальних медіа та що зробити, щоб збільшити аудиторію. Він радить керівникам не зациклюватися лише на робочих постах, а показувати свою людську сторону, де є хобі та близькі люди.

Ця книга підійде будь-якому підприємцю. Вона допоможе розібратися, як правильно взаємодіяти з соціальними платформами, на що звернути увагу, щоб не потрапити в халепу, а також порекомендує оптимальну кількість публікацій для кожної окремої платформи.

Максим Роменський

«Переговори з дельфінами»

Ця книга для всіх, хто веде переговори. І хоча вона адресована більше представникам ІТ-індустрії, цікава та проста мова, а також бізнесові приклади роблять її відмінним посібником для керівників компаній, що працюють у будь-яких галузях.

Переговори з дельфінами. Джерело: The Page

Переговори з дельфінами. Джерело: The Page

Максим Роменський взагалі не зі сфери ІТ, але його досвід допомагає українським ІТ-компаніям досягти успіху на міжнародних ринках. До того ж автор — українець, і тому книга вийшла дуже зрозумілою для нашого читача.

Роменський відповідає на багато питань про особливості спілкування з ІТ-фахівцями. Він дає поради, як зацікавити співрозмовника і як реагувати на безліч хотілок клієнта. Дельфінами автор називає айтівців тому, що навіть їхню професійну мову не завжди вдається зрозуміти. Але при цьому вони є частиною глобального бізнесу, тому їм потрібен свого роду перекладач.

А ще Максим пише просто і з чудовим гумором, тому книга захоплює навіть тих, хто взагалі не має відношення до процесу переговорів.

Також у книзі описані конкретні кроки та завдання, що зробити, щоб бути на перемовинах більш ефективним. Крім того, автор розглядає різні варіанти переговорів з представниками різних країн, що саме по собі цікаво, навіть якщо ви не плануєте вихід на закордонні ринки. Наприклад, Роменський розповідає, як працювати з китайцями, в яких дуже ієрархічна конфуціанська система. А американцям дуже потрібна така «фігня», як розмови про погоду та компліменти щодо краватки.

Також автор розбирає, як працювати з представниками різних поколінь, як торгуватися на сучасному ринку, як застосувати на перемовинах теорію ігор, про рекрутинг. А ще багато прикладів про те, як працювати з тими, кого автор називає «альтернативно обдаровані», і не з’їхати з глузду.

Кріс Ґріффітс і Меліна Кості

«Посібник з креативного мислення»

Як зазначається на обкладинці, ця книга — ваш покроковий помічник для розв'язання проблем у бізнесі. І це насправді так і є. Автори пропонують креативні підходи, та й взагалі радять дивитися на бізнес, як на творчість. У книзі описано багато чітких і практичних інструментів та стратегій, багато вправ, які допоможуть розвинути креативне мислення.

Посібник з креативного мислення. Джерело: The Page

Посібник з креативного мислення. Джерело: The Page

Книга поділена на дві частини. Її можна прочитати повністю, без зайвих зусиль рухаючись крізь процес розв'язання проблеми. А можна обрати для себе декілька глав, які більше підходять саме вам.

Автори розповідають, що таке вибіркове, реактивне та передбачуване мислення та як краще влаштовувати мозкові штурми. Вони розглядають креативність як процес, а не просто одну вдалу ідею: для успішного бізнесу потрібно побудувати конвеєр креативних ідей.

У книзі багато прикладів успішних світових компаній, як-от Apple чи Virgin Atlantik. Однак бути першопрохідцем не завжди краще для бізнесу.

Автори не радять мислити занадто логічно і пропонують спиратися не лише на цифри, а й на інтуїцію та емоції. Так вони рвуть багато шаблонів. А далі вже ваш вибір — керуватися ринком або керувати ним.

Брайс Г. Гоффман

«Червона команда»

Брайс Г. Гоффман — автор бестселерів, спікер і консультант у сфері бізнесу. Він спеціалізується на інноваційних системах планування і лідерства, що були розроблені американськими військовими та адаптовані для потреб бізнесу.

Червона команда. Джерело: The Page

Червона команда. Джерело: The Page

Детальний розгляд способів стрес-тестування проєктів, приклади використання та поради щодо вибору того або іншого інструмента роблять книжку цікавою та корисною для керівників і планувальників будь-якого рівня і для тих, хто збирається розпочати власну справу.

Червона команда — це люди, які думають інакше, вони можуть долати обмеження для прийняття рішень. Яким би розумним ви себе не вважали, дослідження останніх десятиліть доводять, що людина постійно перебуває під впливом величезної кількості когнітивних упереджень та логічних помилок. Червона команда може бачити ці помилки і знайти шлях, щоб їх подолати.

Успішному бізнесу потрібно постійно змінюватися. Без змін не буде прогресу. Прикладом автор наводить такі компанії, як Google та Apple.

Окремо зазначається, що червоні команди не є загрозою лідерству. Їхнє завдання — допомогти лідерам і менеджерам прийняти краще рішення, забезпечивши глибший аналіз, змалювавши детальнішу картину ділового середовища та запропонувавши на розгляд альтернативні варіанти. Червона команда не займається плануванням, але вона робить його краще.

Перші червоні команди були створені військовими, щоб нестандартне мислення допомагало краще будувати майбутні операції. Але навички військових легко перенести на будь-яку сферу. Вони підходять як для великого, так і для маленького бізнесу.

У книзі детально описано помилки мислення з конкретними прикладами з бізнес-сфери. Також автор дає поради, як створити власну червону команду.

Застосовуючи прийоми та методи з цієї книжки, ваша організація зможе краще планувати, ефективніше конкурувати, активніше запроваджувати інновації та перетворитися на одного з тих, хто змінює правила гри у галузі.

Майкл Бір

«Готовий конкурувати»

Маючи 40-річний досвід допомоги топменеджерам у перетворенні компаній на високоефективний бізнес, що орієнтований на людей, професор Гарвардської бізнес-школи Майкл Бір є справжнім гуру лідерства.

Готовий конкурувати. Джерело: The Page

Готовий конкурувати. Джерело: The Page

На відміну від багатьох авторів, які вчать читачів маніпулювати, прикрашати або замовчувати факти, Бір обрав зворотну стратегію — чесні розмови.

Описуючи факапи різних компаній, як-от ВР, Nokia, Toyota, автор зазначає, що найпоширеніша помилка великих компаній — недостатні комунікації. Співробітники, які не належать до вищого керівного складу, багато знають про те, чому стратегія чи організація компанії не є ефективною. Однак вони не можуть передати своє розуміння вищому керівництву. Іноді бути носієм поганих новин явно небезпечно для кар’єри. В інших випадках керівництво дозволяє людям скаржитися, але не сприймає ці скарги серйозно.

Майкл Бір розповідає про шість мовчазних вбивць бізнесу, яких можна подолати лише за допомогою людей на найнижчих ступенях ієрархії. Дуже важливо знайти першопричини проблем, але автор не радить рубити відразу. Це як хірургічна операція, коли спочатку потрібно провести діагностування та визначитися, що саме треба зробити для порятунку.

Книга, що ґрунтується на суміші психології та соціології, надає багато порад і розповідає, чому багатьом компаніям доводиться гасити пожежу за пожежею, реагуючи на проблему. Все це дарма, якщо несправна проводка.

Ця книга здебільшого призначена для керівників великих компаній, але хтозна, може незабаром і ваша фірма переросте в трансатлантичну корпорацію.

Подякувати 🎉