Одеська «Думська» написала про малий танкері Delfi, який 22 листопада вночі прибило до берега в районі одеського пляжу «Дельфін».
Delfi — це рейдово-портове бункеровочное судно, призначене для перевезення відносно невеликої кількості нафтопродуктів і заправки інших плавзасобів пальним та моторними маслами. Його довжина — 59 метрів, вантажопідйомність 1565 тонн, максимальна швидкість 9 вузлів. Побудували його в листопаді 1974 року в Болгарії.
За свою 45-річну життя танкер змінив кілька назв, прапорів і власників (причому двічі плавав під українським прапором).
Нинішній власник з'явився у судна на початку 2019 року, ним стала британська фірма Atenia Holding. Зараз його порт приписки молдавські Джурджулешти на Дунаї, плаває воно з молдавським же прапором.
Джерела «Думській» вважають, що ці метаморфози відбувалися не випадково, а пов'язані з діяльністю, яку вів маленький бункерувальник.
У лютому 2017 року він попався на зливі нафтопродуктів в районі Білгорода-Дністровського. Було відкрито кримінальне виробництво, але подальшого розвитку ця справа чомусь не отримала.
У лютому 2018 року танкер ледь не затонув в румунських територіальних водах. Тоді його відбуксирували в Констанцу.
Згадується судно і в матеріалах кримінальної справи, в рамках якої розслідується нелегальний імпорт, який видавався за продукцію Одеського нафтопереробного заводу, що належав тоді Сергію Курченко.
Останній місяць перед аварією танкер «просто стояв» (як стверджують прикордонники) у нейтральних водах.
Знаючі люди кажуть, що швидше за все, Delfi був задіяний у контрабандної перевалки нафтопродуктів. Схема проста: бункерувальник стояв там, де його не могла (або й не хотіла) дістати морська охорона. Ночами до нього підходили інші танкери і перекачували в його ємності нафтопродукти, які згодом переправлялися малими партіями на берег — на катерах і баркасах.
Саме цим пояснюється і мінімальний склад екіпажу, і небажання капітана евакуюватися.

Керівник Держекоінспекції України Єгор Фірсов повідомив, що вміст нафтопродуктів у воді біля аварійного судна перевищил норму вже в 157 разів. Також, за його даними, власником судна є «Фактор груп лімітед", яка зареєстрована в Харкові і належить Джавадову Шамсаддіну Алі Огли.