до 15 вересня проводить анкетування компаній, що бажають взяти участь у проєкті «Найкращі роботодавці України 2024». Видання вже отримало низку цікавих кейсів від роботодавців. В них учасники проєкту зокрема розповідають про психологічну підтримку співробітників. наводить найцікавіші приклади.
На першому етапі кейси компаній «наосліп», тобто із прихованою назвою підприємства, оцінюватиме журі HR-фахівців. Таким чином, на їхній вибір не має вплинути усталений бренд роботодавця. Тому наразі редакція не розкриває назви компаній, які беруть участь у проєкті і згадуються в цій публікації. Але після визначення фіналістів більш детально огляне найкращі практики.
Яка психологічна підтримка персоналу надається роботодавцями під час великої війни
Деякі учасники проєкту «Найкращі роботодавці України 2024» розповідають про наявність психолога та психотерапевта у своєму штаті.
Наприклад, в одній із компаній зі штатом близько 2,25 тис. співробітників вже п’ять років існує власна служба психологічної підтримки, у якій працює 14 волонтерів та 5 психологів. За запитом вони надають допомогу співробітникам та їхнім сім'ям.
В іншій компанії, де працює понад 2,1 тис. людей, до команди психологічної підтримки входять 11 співробітників і 10 зовнішніх експертів, які допомагають опрацьовувати запити на індивідуальну та групову психологічну допомогу. Експерти охоплюють сфери психології, психіатрії, арттерапії та інформаційної гігієни, а звернутися до них можуть співробітники, їхні родичі і близькі.
Загалом упродовж 2022-2023 років центр психологічної підтримки у цій компанії опрацював 230 запитів на індивідуальну психологічну допомогу, організував із психологами понад 60 сесій «Запитання-відповідь» і 70 сесій групової підтримки.
«На самому початку повномасштабного вторгнення ми запровадили тип відсутності співробітника «через психологічний стан», коли без відпустки чи хвороби можна приділити час собі. А нещодавно у нас з'явився проєкт, що фокусується на явищі вигорання. Він системний та тривалий, включає скринінг, вторинну поглиблену психодіагностичну оцінку різних фаз вигорання та подальші шляхи подолання виявлених особливостей психологічного стану», – розповідають в іншому кейсі.
Як роботодавцям доводиться долати бар’єри, що заважають співробітникам звертатися до психологів
Проте далеко не у всіх випадках спроби заохотити колектив користуватися психологічною підтримкою знаходять відгук. В одній з опитаних компаній розповіли, що пілотний проєкт психологічної допомоги довелося припинити через низький рівень залученості співробітників. Можливо, така реакція пояснюється упередженнями, що вкоренилися у суспільстві. Адже українці в цілому не дуже охоче звертаються за психологічною допомогою, тим більше – на роботі.
Тому деякі компанії пропонують консультації психолога у межах медичного страхування. Інші починають з формування у колективі відповідної культури.
«Перший рівень програми [психологічної підтримки] зосереджений на проведенні семінарів, які допомагають співробітникам подолати бар'єри, що заважають звертатися за допомогою до фахівців. Ці семінари наголошують, що звертатися по допомогу – нормально і навіть необхідно для підтримки ментального здоров'я. Вони сприяють зняттю стигми, пов'язаної з психологічними проблемами, і формують культуру відкритості та підтримки в компанії», – розповідають в одному з кейсів, що бере участь у проєкті.
В іншій компанії повідомляють, як серед персоналу популяризували та прищеплювали звичку звернення до психолога не лише коли є проблеми, а й для особистісного розвитку.
Альтернативою індивідуальним консультаціям для співробітників стають тренінги, семінари тощо. Один з таких кейсів – регулярні вебінари для працівників, присвячені ментальному здоровʼю, на які запрошують кваліфікованих психологів. Вони розповідають, як влаштовані ті чи інші процеси емоційного добробуту, дають корисні поради та відповідають на питання.
Інший приклад – місяць ментального здоров'я на підприємстві, протягом якого пройшли тематичні вебінари та воркшопи.
Як долучитися до проєкту «Найкращі роботодавці 2024»
До 15 вересня у компаній ще є можливість заповнити анкету і взяти участь у проєкті «Найкращі роботодавці України 2024». Завдяки цьому компанії отримають можливість публічно розповісти про свої найкращі HR-практики і сприяти формуванню гарного бренду роботодавця.
З іншого боку, продовжує формувати склад експертного журі HR-фахівців і пропонує тим, хто готовий взяти участь в оцінці кейсів роботодавців, заповнити анкету.