Facebook Pixel

Румунія зміцнить експортний коридор України, незважаючи на напади росії

Порт Констанца

Порт Констанца

Бухарест прагне подвоїти пропускну здатність альтернативного судноплавного маршруту через річку Дунай. Про це заявив прем'єр-міністр Румунії Марчел Чолаку.

Збільшення пропускної спроможності порту Констанца та інших маршрутів дозволить подвоїти експорт українського зерна. За словами прем’єра країни, Румунія подвоїть пропускну спроможність свого головного чорноморського порту та судноплавних шляхів на Дунаї протягом двох місяців, щоб допомогти Україні транспортувати своє зерно за межі досяжності росії.

Quote«У 2023 році Україна матиме близько 40 млн тонн зерна на експорт. Щоб полегшити це, ми збільшили пропускну здатність як у гавані Констанца, так і на шляхах, що ведуть до неї. Ми мобілізувалися як могли», — сказав Чолаку.

Обіцяння Румунії збільшити судноплавний коридор шляхом днопоглиблення Дунаю та розширення інфраструктури портів з'явилося після того, як росія відмовилася від угоди, яка дозволяє українському зерну діставатися світових ринків через Чорне море. Москва також погрожувала комерційним суднам, які залишають українські порти, що призвело до зміни маршруту експорту через Дунай.

Quote«Ми добре засвоїли уроки щодо росії. Ми повністю не залежимо від російських енергоресурсів. Наша підтримка України є безумовною», — наголошує румунський прем'єр-міністр.

У своєму першому інтерв’ю міжнародним ЗМІ після того, як він став прем’єр-міністром у червні, Чолаку сказав, що Бухарест не буде наляканий москвою, і висловив упевненість, що членство його країни в НАТО утримає росію від будь-яких прямих військових дій.

За словами Чолаку, збільшення пропускної спроможності чорноморського порту Констанца та інших маршрутів дозволить подвоїти експорт українського зерна до 4 млн тонн на місяць.

Незважаючи на неодноразові удари росії по українських зернових терміналах в портах Ізмаїл і Рені, прем'єр вважає, що рішення є — наприклад, дозвіл кораблям здійснювати нічний транзит із жовтня та збільшення вантажного трафіка мінімум до 14 суден на день. Подвоєння розміру барж також означає, що Україні не доведеться так часто використовувати зернові склади.

Quote«Румунія також відкриє більше автомобільних пунктів пропуску та покращить свою залізничну інфраструктуру на станціях, що межують з Україною, щоб прискорити передачу вантажів», — додав Марчел Чолаку.
Подякувати 🎉