Росія хоче, щоб США зняли з її авіасанкції: чи можливо це
Москва хоче, щоб Сполучені Штати відкрили своє небо для російських авіакомпаній у рамках угоди про припинення вогню з Україною. Однак ЄС не зацікавлений у цьому.
Про це повідомляє Politico.
Зняття авіасанкцій з рф: що відомо
Видання пише, що без Європи російським перевізникам буде непросто літати до США. Так, неназваний представник Єврокомісії зазначив, що проти рф діють санкції Євросоюзу, які включають заборону на польоти її авіакомпаній над повітряним простором об’єднання.
Крім політичних рішень, чиновник також вказав на «основні питання безпеки», які пов’язані з можливим відкриттям повітряного простору Євросоюзу для російських літаків.
«Невідомо, чи належним чином обслуговувалися російські авіаоператори та служби повітряного руху протягом останніх трьох років, що ставить під серйозний сумнів льотну придатність російського флоту», — сказав він.
З моменту вторгнення в Україну російським авіакомпаніям заборонили здійснювати посадки та польоти над територією ЄС і США. Також їм заблокували доступ до запчастин для літаків західних виробників, таких як Boeing або Airbus. Кремль у відповідь закрив для західних авіакомпаній свій повітряний простір.
Politico пише, що з практичного погляду відкриття європейського неба для російських авіакомпаній, таких як флагманський перевізник «Аерофлот», ляже величезним тягарем на Агентство ЄС з авіаційної безпеки (EASA).
Попри це, рф вимагає відновлення прямих рейсів до Штатів в рамках будь-якої угоди про припинення вогню. Такий крок «має стати наслідком зняття санкцій з «Аерофлоту», заявив 11 квітня глава МЗС росії Сергій Лавров.
«Американці це розглядали, [але] поки що ми не бачили жодного кроку у відповідь», – сказав він.
Airbus A320-200. Фото: Вікіпедія
Видання зазначає, що у середу, 16 квітня, москва звернулася до Вашингтона з проханням дозволити купувати літаки, виготовлені американським виробником Boeing. Вона пропонувала оплачувати їх російськими державними активами, які були заморожені з початку війни.
Politico підкреслює, що будь-які спроби послабити обмеження для американських і російських авіакомпаній посилять тиск на європейських перевізників.
Останні давно скаржаться на додаткові витрати через необхідність оминати повітряний простір рф під час польотів до Азії. Це дає перевагу китайським компаніям.
Попри ці занепокоєння, Брюссель не поспішає вести переговори з москвою щодо доступу до її повітряного простору, частково через небезпеку польотів над її територією.
Нагадаємо, 25 грудня 2024 року азербайджанський літак, що летів із Баку до Грозного, звернув до Казахстану і розбився неподалік аеропорту міста Актау. На борту було 67 людей, 38 із них загинули. З них 42 громадянина Азербайджану, 16 — рф, 6 — Казахстану, 3 — Киргизстану.
Причиною катастрофи літака рейсу 8432 «Азербайджанських авіаліній» в казахському місті Актау могла стати російська ракета «земля-повітря», яку випустили з ЗРК «Панцир-С».