Верховна Рада 238 голосами «за» схвалила в цілому законопроєкт №5495. Документ передбачає повну цифровізацію державних послуг в Україні, впроваджує поняття «електронна публічна послуга» і забороняє чиновникам вимагати від українців паперові документи.
Основна мета paperless-режиму, як раніше пояснили в Мінцифри, — полегшити взаємодію громадян із держорганами. Чиновники більше не мають права вимагати від українців будь-які паперові документи, довідки та посвідчення, якщо інформація є в державних реєстрах. Усю потрібну державі інформацію можна згенерувати на порталі або в застосунку «Дія».
Міністр цифровізації Михайло Федоров розповів, що для українців на порталі «Дія» натепер є 70 онлайн-послуг: реєстрація бізнесу, оформлення грошової допомоги, реєстрація ПММ, електронний паспорт тощо. З упровадженням paperless-режиму їх кількість різко збільшиться. Раніше міністерство могло оцифрувати до 15 послуг за пів року, а тепер їх будуть десятки.

Загалом до 2024 року планується оцифрувати 100% держпослуг. Законопроєкт також передбачає автоматичне надання електронних послуг та отримання декількох послуг за однією заявою.
Законопроєкт опублікують після того, як його підпише президент. Документ набуде чинності через три місяці після опублікування.
Контекст. У першому читанні законопроєкт про paperless підтримали ще в червні 2021 року. Але і до цього Мінціфри поступово вело роботу з переведення послуг в електронний вигляд. Зокрема, в березні 2021 року Верховна Рада прирівняла електронний паспорт до паперового документа — Україна провела таку процедуру першою в світі.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
PUMA переосмислює гру: старт наймасштабнішої та найгучнішої кампанії року — "GO WILD"
Головна подія ресторанного бізнесу цієї весни – PRORESTO’25 в Одесі 28 квітня!