Закон про локалізацію повинен бути не поставлений на паузу, а зовсім забутий — посол ЄС

Законопроект про локалізацію виробництва продукції машинобудування в Україні повинен бути відставлений і забутий, так як це суперечить угодам про асоціацію з ЄС і домовленостям про співробітництво з СОТ.

Про це заявив посол Євросоюзу в Україні Матті Маасікас в інтерв'ю виданню «РБК-Україна».

«Текст законопроекту йде проти Угоди про асоціацію, проти спільної угоди про преференції СОТ, наскільки я знаю, і проти інших міжнародних зобов'язань України. Наш меседж в цьому відношенні дуже ясний», — каже Маасікас.

За його словами, в умовах кризи всі держави прагнуть захистити свою економіку, проте робити це в обхід міжнародних зобов'язань є неприпустимим. Тому законопроект про локалізацію виробництва в Україні повинен бути «навіть не поставлений на паузу, а зовсім забутий».

Насторожило європейського дипломата ще й ту обставину, що роль іноземців в наглядових радах українських держпідприємств стала ставитися під сумнів.

«Я не хочу вдаватися в якісь індивідуальні випадки, але є причина, чому попередня українська адміністрація вирішила запрошувати досвідчених людей зі знанням кращих світових практик, щоб допомогти українським компаніям», — вважає Маасікас.

Контекст. Верховна Рада в першому читанні прийняла законопроект №3739 «Про внесення змін до Закону України «Про державні закупівлі», так званий «закон про локалізацію».

Законопроектом пропонується тимчасово з 1 січня 2021 року і терміном на десять років, встановити особливості при проведенні держзакупівель окремих товарів, якщо обсяг їх виробництва в Україні нижче встановлених законом норм локалізації.

Закон стосується тільки держзакупівель спеціального транспорту для потреб енергетики, муніципального транспорту і ЖКГ. Для даного виду продукції встановлено такі норми локалізації: з 2021 року — 25-45% спеціального транспорту має виробляється в Україні. З 2024 року — 40-60%.

Читати на The Page