Facebook Pixel

Залізничні оператори РФ проти заборони імпорту колісних пар з України

Союз операторів залізничного транспорту (СОЗТ) виступив проти заборони на імпорт колісних пар з України в РФ для залізниці через олігополію з двома найбільшими виробниками.

Про це йдеться в листі голови президії СОЗТ Ігоря Ромашова віце-прем'єру РФ Андрію Белоусову, повідомляє РБК.

Як пише глава СОЗТ, ринок виробництва коліс в Росії є «олігополію з двома найбільшими виробниками. Це Evraz Романа Абрамовича і партнерів і Об'єднана металургійна компанія (ОМК) Анатолія Сєдих. Спільно вони займають більше 80% ринку. За словами Ромашова, навіть при зниженні попиту на тлі економічної кризи вони продовжують диктувати цінові умови.

У зв'язку з цим викликають крайнє занепокоєння повідомлення в ЗМІ про готовність регуляторів продовжити дію антидемпінгового мита щодо українських коліс або навіть повністю заборонити їх ввезення.

Контекст. Минулого тижня Мінтранс РФ запропонував заборонити імпорт українських колісних пар і рішення про це може бути прийнято до кінця 2020 року. Причина в слабому попиті на колеса російськими споживачами, який спостерігається з IV кварталу 2019 року.

Це відбулося багато в чому через збільшення кількості вагонів, що тимчасово не використовуються. Потужностей Evraz (510 тис. штук) і ОМК (850 тис. штук) досить, щоб повністю забезпечити потреби внутрішнього ринку.

До 21 січня 2021 року українські колеса обкладаються антидемпінговим митом у розмірі 34,22% від їх вартості, введеної Євразійською економічною комісією (ЄЕК). Але через падіння загального попиту експерти вказували на ризик демпінгу з боку українських виробників.

Олігополія — стан ринку, при якій домінує вкрай мала кількість виробників певного товару.

Подякувати 🎉