МВС опублікувало проєкт постанови Кабміну про зміну порядку реєстрації автотранспорту. Перш за все, новий порядок змінює вимоги до документів. «Картки про утилізацію», які часто замінюють техпаспорти, розглядатися не будуть. Також буде недостатньо просто копії документа з Реєстру виданих сертифікатів – потрібно сам сертифікат. Потрібні і документи про первинну реєстрацію автомобіля, до того ж легалізовані, тобто перекладені і апостильовані консульськими структурами нашого МЗС або акредитованими організаціями тієї країни, де автомобіль стояв на обліку.
Цей документ, у разі його прийняття, суттєво змінить правила гри на вторинному ринку авто. Стане складніше і дорожче процедура постановки на облік не нових автомобілів. А в деяких випадках вона взагалі стане неможливою.
В коментарі діловому тижневику "Перша шпальта« Володимир Дубровський, старший економіст організації «CASE Україна», сказав, що якщо неможливо буде зареєструвати автомобіль, який не на ходу, розбитий або несправний, то ринок дешевих автомобілів сильно постраждає.

«Тому що зараз це вигідний бізнес. Ремонтувати автомобілі в багатих країнах дорого. Автомобілі, які там економічно недоцільно відновлювати, часто потрапляють на ринки країн, що розвиваються, таких як Україна, де вони відновлюються і спокійно їздять ще багато років, приносячи користь», – пояснив він.
Дубровський вважає, що для вживаних автомобілів потрібні донори, тобто автомобілі, з яких знімаються ще придатні для використання деталі та агрегати.
«Це у нас хороший бізнес, і він дуже допомагає всім власникам вживаних автомобілів», – говорить він.
За словами Дубровського, виграють від прийняття постанови, розробленой МВС, імпортери нових автомобілів.
«(А також, — ред.) так звані вітчизняні виробники, які зараз збираються випускати російські автомобілі, що просто ганьба, не кажучи вже про якість цих автомобілів», – додає він.
Водночас Артем Ткаченко, бренд-директор Volvo компанії «Віннер імпортс Україна», в коментарі для «Першої шпальти» заявив, що запропоновані зміни допоможуть легалізації ринку.
За його словами, значна частина автомобілів з пробігом імпортується в Україну з США. Там дуже багато авто, які списуються страховими компаніями після серйозних ДТП. Ці машини привозять в Україну і реєструють на підставі довідки про утилізацію.
«Наша країна — одна з небагатьох країн у світі, де це можливо», – зазначає Ткаченко.
Якщо розбитий автомобіль вже не можна буде зареєструвати в Україні, то виростуть ціни на автомобілі з пробігом, та, можливо, зміняться логістичні потоки імпорту, так як завозити биті авто з США стане неможливо. «Самі автомобілі стануть безпечнішими. Тому що вони вже не будуть битими, вони, принаймні, будуть на ходу», – додав бренд-директор.
Зміна правил реєстрації якщо і вплине на ринок нових автомобілів, то несуттєво.«Останнім часом сегменти нових автомобілів і автомобілів з пробігом в віці до п'яти років практично рівні. Це означає, що як тільки другий сегмент трохи скоротиться, є шанс для зростання ринку нових автомобілів за рахунок того, що більше людей будуть купувати нові автомобілі», – вважає Ткаченко.
Контекст. Українці в квітні придбали і поставили на облік 3,7 тис. нових легкових авто або майже в два рази менше, ніж торік, повідомив «Укравтопром». У порівнянні з березнем, продажі впали на 41% (тоді було продано 6,2 тис. авто). У лютому продано 7 тис., а в січні – 7,1 тис. автомобілів.