Стагнуюче військове кораблебудування в Україні очікує відновлення, одним із центрів якого можуть стати суднобудівні активи компанії «Нібулон».
Про це повідомив віце-прем'єр-міністр із питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський, передає агентство «Інтерфакс-Україна».
«Розвивається «Нібулон» — можемо робити там локалізацію і будівництво ракетних катерів і корветів», — сказав він на брифінгу в Києві.
На даний момент у дежконцерні «Укроборонпром» залишилося всього два кораблебудівних підприємства. Це КБ «Центр кораблебудування», де працюють всього близько двох сотень працівників і Миколаївський суднобудівний завод («ім. 61 комунара»).
Фахівців із КБ планують залучити до проектування ракетних катерів і корветів у рамках локалізації. У той же час Миколаївський суднобудівний завод давно не діє, а всі його верфі заблоковані недобудованим крейсером «Україна» і судовою тяганиною з грецькою компанією Laskaridis. По суті підприємство виживає тільки за рахунок ремонту.
Уруський нагадав, що великий Чорноморський суднобудівний завод був проданий Вадиму Новинському. Тому будівництво корвета за українським проєктом, який уже був закладений на заводі, в 2014 році заморожено.
«Наскільки я розумію, Міноборони не бачить доцільності продовження будівництва цього корвета в своїх інтересах. Розглядається питання Туреччини, і як використовувати напрацювання по корвету нашому», — зазначив віцепрем'єр.
Уруський повідомив про зацікавленість Міноборони України турецькими корветами. За його словами, детальних переговорів ще не було, але перший корвет може бути побудований у Туреччині, а решта вже на українському підприємстві.
Уруський підкреслив, що серед холдингів, які намічено сформувати на базі підприємств «Укроборонпрому», вирішено зберегти «Морські системи». За його словами, крім двох перерахованих вище підприємств, туди ввійдуть Науково-виробничий комплекс газотурбобудування (НВКГ) «Зоря-Машпроект», Інститут гідроприладів, що знаходиться в «вкрай жалюгідному стані», і завод «Паллада», що виробляє доки і плавучі крани.
Нагадаємо, що Міністерство внутрішніх справ України підписало контракт на будівництво патрульних катерів для Державної прикордонної служби України з французькою OCEA за участю компанії «Нібулон».
Також турецькі представники LODOS Propulsion Enerji Sanayi ve Ticaret A.Ş. відвідали «Зорю-Машпроект» і уклали меморандум щодо партнерства. Можливі розробка і виробництво корабельних енергетичних установок, приводів газоперекачувальних агрегатів для магістральних газопроводів, а також установок для генерації електроенергії.
«Нібулон» — один із найбільших зернотрейдерів України, придбав основні фонди і майновий комплекс підприємства «Суднобудівний завод «Лиман» в серпні 2012 року (до серпня 2000 року Чорноморський судномеханічний завод). Крім безпосередньо ремонту це підприємство спеціалізується на будівництві несамохідних барж, плавучих причалів, ліхтерів, парусно-моторних яхт і катерів різного призначення.