Facebook Pixel

Шок для роботодавців — опитування визначило, скільки українців готові залишити свою роботу

Відповідно до результатів дослідження, яке провела компанія Gradus Research для Київського міжнародного економічного форуму (КМЕФ), на тлі кризи людського капіталу українці демонструють високу готовність до змін у професійній сфері. Для роботодавців це означає, що персонал може просто проголосувати ногами. The Page розповідає подробиці і аналізує наслідки.

Як часто українці змінюють професію або роботу

Як з’ясували в Gradus Research, 73% опитаних українців змінювали рід занять протягом життя, а 41% змінювали свою роботу в останні три роки під час великої війни. Соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близьнюк на презентації дослідження підкреслила, що це означає, що з професійної точки зору українське суспільство не просто супермобільне, а резілієнтне (життєстійке) і адаптивне.

Яка частка українців готова змінити роботу протягом року

Тривожним сигналом для роботодавців є те, що 50% людей в пошуках кращого місця готові до зміни роботи протягом наступного року. Отже бізнес ризикує зіткнутися з пришвидшенням плинності кадрів і жорсткою конкуренцією за персонал.

Кадрова криза не оминула навіть великі, провідні компанії. Зокрема, на іншій панелі КМЕФ 2024 про цю проблему розповіла Галина Герега, співзасновниця групи компаній «Епіцентр»: «Що стосується колективу. У нас в групі компаній до війни було 38 тис. працівників. На жаль, зараз їх на 4 тис. менше. І ця статистика погіршується, особливо у 2024 році. Якщо відсоток плинності у 2022 році був десь на рівні 24%, то нині він сягає більше 30%».

Що штовхає українців на пошуки нової роботи

«Основним драйвером прийняття рішення про зміну роботи чи про зміну професії є звичайно гроші. Ми всі бачимо, яким чином змінюються і зростають мотиваційні пакети на ринку праці в Україні. Це зрозумілий тренд, конкуренція за фахових робітників зростає драматично», — коментує Євгенія Близьнюк.

Додамо, що компанії, які взяли участь у проєкті The Page «Найкращі роботодавці України 2024», здебільшого заявляють про рівень оплати праці помітно вищий за середній по країні. Левова частка (94%) підвищили зарплату персоналу за минулий рік. Найчастіше (у 53% випадків) мова йде про зростання зарплат на 10-20%.

За словами Близьнюк, 58% літніх людей звертають увагу на офіційне працевлаштування, тоді як для молодих вікових груп це не є важливим фактором. Натомість у молоді є своя фішка. Адже люди до 35 років цінують так само як гроші гарні умови праці, комфорт в колективі, психологічний баланс, вільний час тощо. Крім того, їх більше цікавить віддалена робота, бо ніхто зараз не хоче щоденно їздити в офіс. Роботодавцям ці відмінності вікових груп варто враховувати.

Євгенія Близьнюк зазначає, що українці готові змінюватися доволі швидко для того, щоб покращити своє життя. Більшість (64%) готова до подальшої зміни професії і висловлюють впевненість, що за потреби її опанують. Тобто якщо респонденти бачать фінансову вигоду і комфортні умови роботи, вони будуть намагатися відповідати новим вимогам.

«Є цінність швидко змінюватися, швидко адаптовуватися і в короткостроковій перспективі досягати максимального для себе особистого результату. Основні мотиви для зміни професії — вища заробітна плата. А основний бар'єр, чому людина може розмірковувати, чи вона зможе отримати цю професію, це висока вартість навчання чи складність набуття необхідних навичок», — заключає Євгенія Близьнюк.

Отже, роботодавці, що пропонують гідну зарплату, створили комфортні умови праці, впровадили гнучкий графік роботи і пропонують різноманітні можливості для навчання і перекваліфікації, отримають кращий шанс виграти конкуренцію за персонал в умовах кадрової кризи.

Подякувати 🎉