Мапа: bestsellingcarsblog
Автомобільна мапа Європи: найпопулярніші бренди та моделі 2020-го
Найпопулярнішими марками Старого Світу за підсумками 2020 року стали Toyota, Volkswagen і Skoda.
Багаторічні лідери світового автопрому — Toyota і Volkswagen — нерівномірно розділили навіть домашній німців ринок Старого Світу. Golf, головний бестселер «народного автомобіля», виявився кращим лише в Німеччині та сусідніх Бельгії та Люксембурзі. Водночас Toyota — одразу в дев'яти країнах по всій Європі, та ще й із різними моделями. У Фінляндії та Ірландії краще за інших продавався прямий конкурент «гольфа» — Corolla, у Греції — крихітка Yaris, а на нашому ринку, в Ісландії, Естонії, Латвії, Польщі та Молдові — паркетник RAV4, який відповідно став ще й найпопулярнішим кросовером Старого Світу.
Але в обоймі найбільш мультибрендового конгломерату світу є ще й марка Skoda, що стала бестселером як у рідній Чехії, так і в Австрії, Швейцарії, Хорватії, Боснії та Словаччині. Якщо в перших п'яти країнах покупці проголосували за Octavia, то в найбільш автомобільній країні ЄС (за співвідношенням випущених авто та населення) — за її молодшу сестру Fabia.
І зовсім уже випадає результат у Норвегії зі Швецією, які проголосували за преміум. Попри суворий клімат і піврічну зиму обидві вибрали аж ніяк не позашляховики. Перша — «електричку» Audi e-Tron, друга — седани та універсали Volvo 60-тої серії.
Але найдивніші метаморфози стосуються старожилів ринку. Citroen, Fiat, Ford, Peugeot, Renault, Opel і Seat помітно розгубили свої позиції. У «шевронів» перше місце лише на ринку крихітної Македонії. У «блакитного овалу» — тільки у Великій Британії, та й то не всій — волелюбна Ірландія проголосувала за Toyota Corolla. Fiat завдяки своїй «п'ятисотці», що не в'яне, став найкращим в Італії та Литві, а турки вибрали локальну Egea, суть Fiat Tipo. Peugeot найкраще купували в рідній Франції та Данії. Renault Clio став бестселером у Португалії, Сербії, Болгарії та Словенії. На карті бестселерів на ринку Естонії — також Clio, хоча насправді за підсумками 2020 року перше місце посіла Toyota RAV4.
Справедливості заради потрібно зазначити, що Dacia, яка належить французам трохи більше, ніж повністю, стала кращою на домашньому (Logan) та іспанському (Sandero) ринках, на якому ще нещодавно панував Seat. Який, як і Opel, що переживає ребрендинг, взагалі зникли з політико-географічної мапи Європи. Аверс цієї ситуації — невелика навіть за японськими мірками Suzuki, яка надійно утримує перше місце в Угорщині завдяки побудованому 1991 року автоскладальному підприємству.
Hyundai, який підсилює свою присутність у Старому Світі, не потрапив на карту, водночас Нідерланди та Кіпр, що розташовуються на різних краях економічної та географічної Європи, проголосували за Kia Stonic і Kia Niro відповідно.
У РФ традиційно довіряють якості продукції Волзького автозаводу, а в Білорусі — вибору РФ.