
Фото: Олександра Єршова
«Народна» ціна, родовід VW Tiguan Allspace і навіть складання в німецькому Вольфсбурзі – все при ньому. Чи вистачить цього, щоб перебороти недовіру до марки?
Причина наших сумнівів – у позиціонуванні бренду. На ринки колишнього СРСР він прийшов з великим запізненням і невиразною стратегією. Влившись у 1990-му у велику сім'ю Volkswagen AG (VAG) і отримавши доступ до передових технологій, Seat різко подорожчав. Настільки несподівано, що навіть сита Європа довго не могла прийняти новий статус вчорашнього дискаунтера, а марка — знайти своє місце під сонцем у «харчовому ланцюжку» Skoda VW-Audi. Де-факто, ставши більш емоційною альтернативою патріархальним «шкодам», іспанці рекламували свої моделі в стилі «останній крок перед Audi». І навіть коли VAG відмовився від чіткого табелю про ранги та розділив бренди на «сімейні» (Skoda, VW і Bentley) та «персональні» (Seat, Audi і Porsche), їм це не допомогло. Досить згадати історію з Exeo, що провалилася на нашому ринку трохи більше ніж повністю. Перелицьований Audi A4, незважаючи на досить привабливі ціни та чудовий родовід, зовсім загубився на тлі VW Passat і Skoda Superb.

Фото: Олександра Єршова

Tarraco першим приміряв на себе новий корпоративний «обликом орале» з 6-кутовими гратами радіатора, «піднятими» фарами та запозиченою в Audi та Porsche світлодіодною смугою, що зв'язує задні ліхтарі в єдину композицію.
Врешті, лише п'ять років тому німцям вдалося зробити барселонський бренд стабільно прибутковим. Особливо добре пішли справи з появою кросоверної лінійки та суббренду Cupra. Унаслідок цього на сьогодні Seat – один із найбільш швидкорослих брендів Європи.
Якщо раніше Seat дозволяв собі вільності щодо дизайну (і навіть експерименти зі стилем), то впродовж останніх років все по-німецьки строго та солідно. Самоідентифікація клону Tiguan Allspace вмістилася в оригінальній світлотехніці та іншій пластиці бамперів і фронтального облицювання. Проте браво іспанським дизайнерам: попри настільки убогий набір інструментів, вони зробили Tarraco кращим за вихідний варіант щодо його пропорційності, крім того, ще й приховали його істинні розміри. Тільки сідаючи в салон, розумієш, наскільки кросовер насправді великий. Особливо якщо є панорамний дах, який наповнює салон світлом навіть тоді, коли на вулиці похмуро.
З одного боку, всередині всього «сеатівського» куди більше, ніж зовні. З іншого – раніше саме в кокпіті іспанські корені проглядалися куди виразніше. Тепер це мікс із компонентів, вже знайомих завдяки Seat Ateca та цілому ряду його VAG-родичів. Пріснувато, зате все на своїх місцях — саме там, де ви будете шукати. Та й лаяти «вагівську» ергономіку – грішити проти істини.

Фото: Олександра Єршова
8-дюймовий екран для трирядного салону міг би бути й більшим, але тішить розширенням і передачею кольору. Інтерфейс мультимедійної системи реалізовано з розумом – він приємно чуйний. У версії Plus він начебто навчений голосовим командам і навіть жестам, але, мабуть, не в наших широтах. Загальноприйняті фразеологічні обороти та ідіоматичні вирази Tarraco так само ігнорував.
Хоча й дуже вільно попереду, проте другий ряд дарує просто лімузинний простір – можна їхати, по-буржуйськи закинувши ногу за ногу та розгорнувши Financial Times. Диван розділено на три частини з пропорціями 40:20:40, кожна з яких регулюється за довжиною. Завдяки надшироким дверним отворам, які вражають кутами відкривання дверей, потрапити до третього ряду не так складно, як здається. Щоправда, іспанці чесно попереджають, що це місця для школярів. Дорослі там вміщаються, але не більше за те. Тому у нас «галерка» буде опцією.
Хоча іспанці відверто заощадили на шумоізоляції, вібронавантаження рекордно малі. Обидва дизельні двигуни проявляють свою тракторну природу лише під час спуртів – у статиці ні на кермо, ні важіль коробки передач характерна пульсація не транслюється.
Але щодо решти, то це Tiguan Allspace. Включно з якістю збірки, адже Tarraco збирають на тому самому конвеєрі в німецькому Вольфсбурзі. Про це згадуєш на кожному кроці. Все прикручене, пригвинчене, приклеєне, урівноважене з німецькою педантичністю. Розумієш, що ніщо не відвалиться, тому що повз пролетіла муха.

Фото: Олександра Єршова
Зі складеним диваном корисний об'єм багажника у 5-місцевій версії збільшується з і поготів вагомих 760 літрів до 2000 л. 7-місцева версія, зі зрозумілих причин, не настільки містка: стільчики, які складаються «в підлогу», «з'їдають» аж 60 літрів. Втім, у однокашників картина аналогічна.
Ціни на Seat Tarraco в Україні

У нас, в залежності від модифікації, доступні три мотори. У передньопривідній версії має бути бензинова «четвірка» 1.4 TSI (150 л. с.) і 6-діапазонний «робот» з подвійним зчепленням, а в повнопривідній – турбодизель 2.0 TDI (150 і 190 л. с.) і DSG-7. Наша рекомендація – 190-сильна версія. І річ не у 8 секундах до «сотні» і не в 400 ньютонометрах крутного моменту. А в тому, що пікова тяга доступна вже з 1750 об/хв і бодай якось згладжує нудьгу низьких оборотів. Вроджена млявість DSG на перших передачах і відчутна турбояма на обох дизелях ускладнена «екологічним» алгоритмом впорскування палива. І завдяки «зайвим» 70 Нм 190-сильна версія приходить до тями відчутно раніше за 150-сильну. Нехай на секунду-дві. Але коли ви спізнюєтеся в аеропорт і потрібно потужно прискорюватися зі світлофорів, то ця повільна меланхолія злегка дратує. Добре, що є підрульові пелюстки, спорт-режим перемикання «робота» і навіть функція launch control. А якщо на них заощадили й опускатися нижче за третю передачу ніяк не виходить, то краще запастися терпінням і заспокійливим. Перевірено – до підлокітника влазить якраз місячний запас «корвалолу».

Фото: Олександра Єршова
Виразна задемпфірованість акселератора особливо дошкульна на тлі виняткових ходових якостей флагмана. Кермується кросовер у кращих «сеатівських» традиціях — точно й азартно.
Головна відмінність Tarraco від своїх родичів – зовсім не в стилістиці і не в ціноутворенні, а в налаштуваннях шасі. Для мінімізації кренів і поздовжнього розгойдування іспанці занизили підвіску на 20 мм, застосували інші пружини й амортизатори, плюс переписали керуючий софт електронних поводирів. Особливо помітна різниця на тлі Kodiaq — пропорційно до зростання швидкості кермо наливається приємною вагою, а підвіска стає зібранішою, мов тореадор перед випадом. Водночас вона залишилася цілком енергоємною та всеїдною – навіть на розкішних 19-дюймових дисках. Перевірено вздовж і поперек лісовими ґрунтовками навколо Verholy Relax Park.
Одним словом, на асфальті Tarraco показав себе з найкращого боку. Азартніше за Nissan X-Trail, Peugeot 5008 та особливо Renault Koleos. А як щодо твердих грунтів? Тут потрібно бути гранично уважним і виважено підходити до того, щоб з'їжджати з наїждженої колії. Так, системою повного приводу завідує муфта Haldex. Так, наявний цілий квінтет передналаштувань роботи двигуна, трансмісії та КП. Але вистачає також і протипоказань для того, аби прилаштовуватися в кільватер конкурентів.
По-перше, через солідну базу та довгий передній звис показники геометричної прохідності далекі від позашляхових. По-друге, з величиною дорожнього просвіту також все неоднозначно. Віднедавна виробники соромляться декларувати справжні цифри – зовсім як наші депутати. 193, 196 і навіть 201 мм — на різних ринках і кліренс різний. Наші виміри показали й поготів легкові 166 мм. По-третє, тестовий екземпляр було взуто у шини (Nokian Hakka Black SUV 235/50 R19 99V) з абсолютно міським візерунком. По-четверте, з усіх передналаштувань для подолання бездоріжжя передбачене одне-єдине. Воно автоматично підключає задню вісь, жонглює оборотами, блокуванням і перерозподіляє тягу на колесах. І в кращих паркетних традиціях пропонує «форсувати неприємності ходом». Тож не варто від'їжджати далеко від наїждженої колії. І тим паче прилаштовуватися в кільватер до Koleos — не для того його зростили.
Топова версія Tarraco заслуговує бути виведеною в лінійку суббренду Cupra. Певної миті німцям стало зрозуміло, що у Seat занадто багато фірмових рис, фішок та ідей, які не вписуються в звичайні «сеати» через тотальні уніфікації з іншими брендами VAG. Cupra – це шанс зберегти дух марки на шляху до неминучої асиміляції.

Фото: Олександра Єршова
Не варто від'їжджати далеко від наїждженої колії. І тим паче прилаштовуватися до кільватеру Koleos — не для того його зростили. І пам'ятайте — думки можуть бути різними, але наша – правильна. Окей, Siri, де взяти 981 533 грн.?