В умовах морської блокади рф Україна налагодила два канали експорту зерна – через Польщу та Румунію, а також веде переговори з державами Балтії.
Як розповів агенції Reuters заступник міністра закордонних справ України Дмитро Сенік, через Польщу українське зерно вивозиться за допомогою залізниці, але через різницю в ширині колій на кордоні його переправляють на інші потяги в умовах дефіциту відповідної інфраструктури.
Через Румунію Україна вивозить зерно спершу залізницями до дунайських портів, далі перевантажує його на баржі, звідки воно прямує в порт Константа, що потребує багато коштів і часу.
«Ці коридори не є ідеальними, оскільки вони призводять до певних логістичних затримок. Але ми робимо все можливе, щоб сьогодні розвивати ці шляхи», – пояснив Сенік.
Є і третій шлях, над яким працюють дипломати, — це «зерновий коридор» через країни Балтії. Заступник глави МЗС наголосив, що переговори щодо нього не завершення, інших деталей дипломат не уточнив.
Сенік нагадав, що Україна є четвертим за величиною експортером зерна у світі, на території, що утримується Києвом, досі зберігається близько 30 мільйонів тонн зерна, яке вона намагається експортувати автомобільним, річковим та залізничним транспортом.
Україна разом з партнерами також обговорює можливість створення міжнародної місії для розблокування українського морського експорту та як перший крок вимагає від Росії відвести свої сили в морській акваторії навколо України та надати безпекові гарантії про ненапад.
В останнє десятиліття Україна стабільно входить до топ-5 експортерів світу. За підсумками 2019 — 2020 маркетингового року сукупно за обсягом експорту всіх зернових культур держава стала другим експортером у світі після США.