Через воєнні дії та блокаду росіянами портів на півдні України постраждав увесь ланцюжок експортних постачань агропродукції з України.
Зараз держава розв'язує проблеми логістики експорту аграрної продукції. У січні, коли порти повноцінно працювали, залізницею було вивезено 150 тис. тонн сільськогосподарської продукції. У березні, коли порти вже було заблоковано, поїздами вдалося вивезти 300 тис. тонн.
Як заявив у коментарі перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький, за умови використання всього залізничного потенціалу експортувати суходолом можна до 1,5 млн тонн. Це втричі менше, ніж портова спроможність, але й цього наразі не вдалося досягти.
За підтримки уряду та бізнесу України, а також країн-партнерів держава зараз активно напрацьовує стабільні експортні шляхи та питання митного оформлення вантажів та їхнього огляду.
«Водним транспортом через Одесу та Миколаїв постачалося приблизно 90% аграрної продукції з України. Натепер морські порти України заблоковано, як і експортні постачання. Усі потоки, що нині діють, зараз підтримуються країнами ЄС або прямують транзитом через їхню територію до портів», — пояснив Тарас Висоцький.
Нещодавно український уряд створив Координаційну раду з питань логістики в агросекторі, аби відстежувати та сприяти розв'язанню проблем для виконання українським бізнесом усіх можливих контрактних зобов’язань щодо експорту.
Мінагрополітики також веде перемовини з європейськими партнерами про фінансову допомогу українським аграріям.
«Низка країн ЄС відгукнулися на потреби України: Польща пришвидшує проходження процедур на кордоні та транспортування української продукції, країни G7 цілком підтримують створення Україною нових ланцюжків збуту, а Австрія нещодавно зняла обмеження для наших перевізників – тепер вантажні перевезення територією Австрії можливі без будь-яких дозволів, що разом з обмеженнями, знятими Словаччиною та Італією, дає змогу безперешкодно постачати нашу агропродукцію до Італії та її морських портів.
За словами Висоцького, усі прикордонні країни відгукнулися на проблему експорту зернових з України до третіх країн і або вже значно спростили процедури оформлення вантажних перевезень, або активно працюють над цим. Зокрема, ліберальні умови для українських перевізників запровадили: Румунія, Словаччина, Угорщина, Литва, Латвія, Естонія, а також Італія, Туреччина, Болгарія, Грузія, Данія, Греція й нещодавно Австрія.
В останнє десятиліття Україна стабільно входить до топ-5 експортерів світу. За підсумками 2019 — 2020 маркетингового року сукупно за обсягом експорту всіх зернових культур держава стала другим експортером у світі після США.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Головна подія ресторанного бізнесу цієї весни – PRORESTO’25 в Одесі 28 квітня!