Залізниця Молдови планує модернізувати дві дільниці залізниці для забезпечення українських транзитних перевезень. Загальна вартість робіт, які передбачають збільшення пропускної спроможності та зняття обмежень швидкості між Кишиневом і Каїнарами та між Окницею та Унгенами на румунському кордоні, оцінюється в 71 млн євро.
Уряд Молдови має надати 28 млн євро, ЄС – 20 млн євро. Окрім того, Європейський банк реконструкції та розвитку затвердив антикризовий кредит у розмірі 23 млн євро, який залізниця Молдови використовуватиме для часткового фінансування модернізації двох дільниць залізниці.
Мета полягає в тому, щоб полегшити транспортування вантажів залізницею, а не автотранспортом з України до ЄС через Молдову, забезпечивши продовольчу безпеку та покращивши доступ українського експорту до румунського порту Констанца, а також до портів Галац, Рені, Ізмаїл і Джурджулешти. Разом вони спроможні задовольнити значну частину експортних потреб України.
Наразі Молдова спрощує транзит залізничних вантажів з України. Передбачається усунення подвійного або потрійного контролю митних і прикордонних органів. Буде спрощено процедури залізничного транзиту вантажів територією України з призначенням до Молдови та Румунії та територією Молдови з призначенням до України та Румунії.
Раніше повідомлялося, що Молдова прискорить ремонт колії до кордону з Україною на ділянці залізниці Бендери – Кеушани – Басарабяска – Етулі – Джурджулешти. Проєкт передбачає капремонт приблизно 80 км і поточний ремонт майже 153 км колії. Після завершення робіт вантажні потяги на відповідній ділянці курсуватимуть зі швидкістю приблизно 90 км/год.
