Компанія Hindenburg Research, що спеціалізується на судово-фінансових дослідженнях, повідомила, що електромобілі компанії Nikola Motor зовсім не такі хороші, і вона вводить потенційних покупців в оману.
«Тревор Мілтон (творець Nikola. — Прим. .) перетворив оману в публічну компанію вартістю $20 млрд і підписав партнерські угоди з деякими провідними автовиробниками в марних спробах наздогнати Tesla», — йдеться в опублікованій доповіді.
Зокрема, Hindenburg повідомляє, що для зйомки відео з вантажівкою Nikola One, що рухається на високій швидкості, їй дали розігнатися з вершини пагорба. Також поставлені під сумнів можливості технологій Nikola, її звинуватили і в тому, що видає чужі технології за свої.

«Мілтон подбав про те, щоб не зазнати аварії разом з кораблем. Він перевів у готівку $70 млн під час IPO і змінив строк блокування акцій з 1 року до 180 днів. Якщо його звільнять, його акціонерна винагорода негайно передається, і він має право отримати $20 млн протягом двох років. Мілтон заклав основу для вилучення сотень мільйонів з Nikola за кілька років до того, як виконав свої обіцянки», — йдеться в доповіді.
Мілтон назвав всі звинувачення брехнею. Він пообіцяв опублікувати в Twitter більш детальне спростування 11 вересня, але поки не зробив цього.
На початку серпня корпорація GM увійшла в партнерство з Nikola, вклавши в неї $2 млрд. Слід за цим капіталізація майбутнього автовиробника досягла $20 млрд, а акції його головного конкурента Tesla впали на 15%.
Після публікації доповіді Hindenburg Research акції Nikola впали на 11%.

Контекст. Головна особливість електромобілів Nikola Motor полягає в тому, що на них встановлені не акумулятори, а паливні елементи. У них заправляють рідкий водень, а з вихлопної труби автомобіля виходить тільки водяна пара.
Повідомляється, що 18-колісна вантажівка Nikola має двигун потужністю в 1000 кінських сил. Її запас ходу складає 1200 км, а маса вантажівки — 9 тонн. Представники компанії говорять, що для звичайной електровантожівкі з такою ж потужністю і запасом ходу буде потрібно літій-іонний акумулятор, який збільшить його масу на 2,2 тонни.
Nikola планує виробляти не тільки вантажівки, але розгортати мережу водневих заправних станцій. Якщо все піде за планом, то до 2022 року його компанія побудує на Західному узбережжі США кілька заправних станцій, кожна з яких за допомогою відновлюваної електроенергії буде виробляти вісім тонн водню в день. Цього вистачить для заправки 250 вантажівок. Мілтон вважає, що зможе знизити до $2,5 вартість виробництва кілограма стисненого водню (цей обсяг еквівалентний 3,7 літрів дизельного палива). До 2028 року він планує побудувати 700 заправок по всій території США.
Поки у компанії є лише два прототипи вантажівок.