З початку 2025 року Україна експортувала понад 28 млн тонн продукції українським морським коридором. 15 млн тонн з цього експорту припало на зернові культури. Також до 30% експорту металопродукції відбувається саме морем.
Про це повідомили у Міністерстві розвитку громад і територій.
Як морський коридор допомагає зовнішній торгівлі України
Від початку роботи українського морського коридору порти Великої Одеси обробили 120 млн тонн вантажів, з яких 76 млн тонн – аграрна продукція. Він працює з серпня 2023-го замість зернового коридору, у якому брали участь Україна, Туреччина і росія.

За оцінками НБУ, до 30% експорту металопродукції проходить саме через цей маршрут. Також ефект коридору оцінюють у 15–20% доданої вартості для агросектору.
Україна експортує товари цим маршрутом до 53 країн світу, включаючи Кенію, Джибуті та Бангладеш. За даними міністерства, для ринків Північної Африки та Південно-Східної Азії саме морський шлях економічно найвигідніший, тому що перевезення сушею значно підняло б ціни на українське зерно.
Як атаки рф впливають на роботу українських портів
У 2024-му лише в Одеській області повітряна тривога оголошувалась понад 800 разів. Працівники портів були змушені переривати операції та перебувати в укриттях понад 32 доби сукупного часу за рік.
«Попри це логістичний процес не зупинявся і забезпечував стабільний експорт. Україна продовжує виконувати важливу функцію у світовій продовольчій системі. Морський коридор є інструментом стабільності, на який розраховують десятки країн на різних континентах», – сказав Олексій Кулеба, віцепрем'єр-міністр з відновлення України.
Кулеба також зазначив, що це стало можливим дякуючи військовим, які забезпечують захист портових регіонів, та щоденній роботі портовиків, інженерів, логістів, енергетиків, дипломатів та митників.
«Створення та стабільна робота морського коридору зміцнюють транспортну інфраструктуру України, сприяють диверсифікації експортних маршрутів і підвищують економічну стійкість країни», – йдеться у повідомленні міністерства.
Нагадаємо, З серпня 2023 року розпочав працювати морський коридор у Чорному морі замість зернового, у якому брали участь Україна, Туреччина і росія. 17 липня російські урядовці заявили про припинення «зернової угоди», вона тривала 2 місяці.
На відміну від зернового коридору, новий морський маршрут дозволяє транспортувати не лише агропродукцію, а й інші товари. Це стало одним з ключових факторів економічної стабілізації під час війни, зазначили у Міністерстві розвитку.