Індійська залізниця випустила квитки NFT на потяг для усіх пасажирів, які подорожують на Маха Кумбха Мела – індуїстський фестиваль і паломництво, що проводиться раз на 144 роки і вважається наймасштабнішим релігійним святом у світі.
Як Індія використовує NFT у туризмі
13 січня 2025 року блокчейн-компанія Chaincode Consulting оголосила про партнерство з Індійською залізничною корпорацією харчування та туризму (IRCTC), щоб оцифрувати «духовну подорож» для мільйонів мандрівників, які прямують до головного місця паломництва в Індії – фестивалю Маха Кумбха Мела.
«Партнерство з IRCTC і використання блокчейну Polygon забезпечить цифровий досвід, який доповнює духовне та традиційне значення Маха Кумбха Мела, одночасно запроваджуючи новий рівень взаємодії через NFT», – сказав генеральний директор Chaincode Consulting Алок Гупта.
За словами Гупти, щодня на сайті IRCTC продають близько 1,2 млн залізничних квитків. Завдяки квиткам NFT до фестивалю планують залучити учасників з усього світу.

Персоналізовані NFT від Індійської залізниці можуть перевірити в блокчейні як органи влади, так і громадськість. Раніше залізнична компанія зберігала записи про купівлю залізничних квитків у блокчейні Hyperledger і використовувала смарт-контракти, щоб управляти процесом відстеження.
До цього державні і регіональні органи влади в Індії вже кілька разів використовували блокчейн Polygon. «Завдяки низькій вартості та високій пропускній здатності ми впевнені, що NFT, які випускаються для Маха Кумбха Мела, стануть ще одним великим успіхом», – сказав Алок Гупта.
У березні 2024-го Індійська залізниця спонсорувала обмежену за часом акцію продажу квитків NFT на потяг на інший індуїстський фестиваль – Холі.
«Ці квитки – не просто цифрові сувеніри; вони є святкуванням багатого культурного гобелена індійських міст Лакхнау та Делі», – заявили IRCTC під час проведення Холі.
Що відомо про індуїстський фестиваль Маха Кумбха Мела
Фестиваль Маха Кумбха Мела вважається наймасштабнішим релігійним святом у світі. У 2025 році він проходитиме з 14 січня до 26 лютого. Це свято настає кожні 144 роки після 12 «Пурна Кумбха Мел», які проходять кожні 12 років.
Фестиваль входить до списку нематеріальної культурної спадщини людства ЮНЕСКО, а головною традицією фестивалю є купання у священних річках, яке має очистити їхні душі.
Нагадаємо, обсяги торгівлі NFT торік різко впали – на 19%, до $13,7 млрд, тоді як кількість продажів – на 18%, що стало найгіршим роком для токенів з 2020-го. Водночас ціни та волатильність NFT протягом року зростали. За два роки, з 2022-го, торги і продажі NFT впали більш ніж удвічі.