Facebook Pixel

Падіння гелікоптера в Броварах: чи доцільно кільком топкерівникам літати разом

Уранці 18 січня в Броварах між багатоповерхівкою та дитячим садочком впав гелікоптер. Загинули 14 осіб, зокрема керівництво Міністерства внутрішніх справ України. Зараз слідчі розглядають кілька версій аварії в Броварах: порушення правил польоту, технічна несправність і умисні дії щодо знищення літального апарату.

The Page розповідає, які правила безпеки для польотів на вертольотах у межах населених пунктів є в Україні, чи є обмеження на спільні польоти високопосадовців і які вимоги щодо цього встановлено в інших країнах.

Які правила діють в Україні щодо польотів гелікоптерів над містом

Міжнародний аеропорт «Київ» у правилах руху гелікоптерів зазначає, що їхні польоти забороняються за небезпечних погодних умов. Ними вважаються, зокрема, туман і низька хмарність.

У правилах йдеться, що екіпаж приймає остаточне підтвердження польоту з огляду на погодні умови за декілька годин до зльоту. Також екіпаж має врахувати погодні умови не тільки в точці вильоту та пункті призначення, але й у проміжних ділянках маршруту.

Правила безпеки обмежують зависання та переміщення гелікоптера на висоті не менш як за 10 м від перешкод. Такі маневри дозволено в умовах видимості не менш як 500 м і за висоти хмар не нижче за 50 м.

Які є правила щодо польотів високопосадовців в Україні

Загибель одразу трьох високопосадовців МВС України порушила питання щодо доцільності обмеження спільних польотів керівників уряду та компаній. Наразі в Україні немає затверджених офіційних правил щодо цього.

Проте в історії країни є щонайменше один випадок загибелі декількох керівників компанії в одному ДТП. Журналіст Артем Ільїн згадав трагедію, що сталася на початку 1990-х у Маріуполі — тоді в автомобільну аварію потрапили кілька директорів заводу «Азовсталь».

Як у Польщі обмежили польоти високопосадовців після загибелі президента Качинського

Президент Польщі Лех Качинський 10 квітня 2010 року загинув в авіакатастрофі в Смоленську разом з іншими високопосадовцями країни. Потім на уламках літака знайшли сліди вибухівки. На борту, крім президента, перебували голова Національного банку, начальник Генштабу, голова Бюро нацбезпеки, голова адміністрації президента, віцеспікер, заступник міністра закордонних справ і ще низка керівників країни.

Після цієї трагедії в Польщі було затверджено правило, згідно з яким президент, прем’єр-міністр, спікер Сенату та спікер Сейму ні за яких обставин не мають літати разом. Також ці посадовці не можуть літати із командувачем Збройних сил, керівником Ради нацбезпеки та деякими представниками уряду Польщі.

В окремих країнах є неписані правила щодо подібних перевезень. Наприклад, ніколи не літають одним рейсом президент і прем'єр-міністр Франції, навіть якщо це спільний візит. Те саме стосується президента та голови сенату. У США президент і віцепрезидент також не сідають разом в один літак. У Великій Британії заборонено спільний переліт прем’єр-міністра та монарха.

Які правила перевезення керівників є у світових компаніях

Згідно з опитуванням Асоціації керівників корпоративних подорожей, у якому взяли участь 101 фірма по всьому світу, 84% мають політику обмеження щодо кількості керівників, які можуть подорожувати одним корпоративним або комерційним літаком.

Думки щодо безпечної кількості керівників на одному рейсі не збігаються. Наприклад, Товариство управління людськими ресурсами (Society for Human Resource Management’s) пропонує обмежити кількість трьома керівниками, але «за жодних обставин головний виконавчий директор і головний фінансовий директор не мають подорожувати одним рейсом».

За результатами опитування Асоціації керівників корпоративних подорожей у компаніях ухвалено такі норми:

  • 40% компаній дозволяють 3 — 4 співробітникам літати разом;
  • 33% — на борту можуть перебувати більше як 10 співробітників;
  • 13% — до 5 — 6;
  • 8% — не більш як 2;
  • решта — до 7 — 8.
Подякувати 🎉