Павло Дуров: 7 міфів, які використовує Apple для обґрунтування 30%-ного податку на застосунки

Дуров давно критикує Apple за рівень комісій з покупок у застосунках. Фото: Flickr / Michael Lamanov

Дуров давно критикує Apple за рівень комісій з покупок у застосунках. Фото: Flickr / Michael Lamanov

Засновник месенджера Telegram Павло Дуров давно критикує Apple за рівень комісій на купівлю у застосунках, завантажених через App Store. Вони складають 30% з кожної транзакції. А це, за словами Дурова, призводить до руйнування стартапів та індустрій.

Дуров вважає, що Apple «витрачає колосальні ресурси на піар та лобізм для утримання свого монопольного становища». Водночас компанія експлуатує сім міфів.

1. Комісія в розмірі 30% дозволяє утримувати App Store. У реальності Apple витрачає на підтримку App Store лише незначну частину того, що забирає у розробників застосунків. Щокварталу вона вилучає у авторів застосунків мільярди доларів. Однак витрати на хостинг і модерацію застосунків обчислюються не у мільярдах, а в десятки мільйонів доларів.

Telegram Logo

2. Комісія в розмірі 30% дозволяє створювати більш якісні смартфони. У Apple в запасі близько 200 млрд доларів вільних коштів, і компанія вже кілька років не знає, що з ними робити. Упродовж останніх років вона перебуває в ролі наздоганяючих, намагаючись зрівнятися з флагманами Android за «залізом» і функціональністю.

3. Будь-хто може створити свою систему та почати конкурувати з Apple. Проблема не в запуску конкуруючої мобільної операційної системи, а в тому, щоб переконати сторонніх розробників створити застосунки під нову ОС. Не має значення, скільки коштів хто інвестує у створення альтернативи: у 2020 році ринок мобільних ОС для нових гравців фактично закритий.

4. Якби не Apple, то у розробників мобільних застосунків не було б користувачів. Правдиве зворотне твердження: у 2020 році мало хто купив би iPhone, якби на ньому не було сторонніх застосунків. До переходу світу з ПК на мобільні пристрої розробники сервісів вже зібрали бази користувачів із сотень мільйонів чоловік і не платили комісії творцям десктопних ОС. З економічної точки зору для багатьох розробників масових сервісів прихід App Store став зміною на гірше, а не на краще.

5. Якщо розробникові не подобається комісія Apple, він може створювати застосунки для Android. Насправді, у розробників немає вибору між iOS та Android: якщо вони хочуть запустити соціально значущий сервіс, їм доведеться створювати застосунки під обидві платформи. Для споживача вартість переходу з iOS на Android настільки висока, що відповідає поняттю монопольного захоплення.

6. Комісія App Store у розмірі 30% співвідноситься з аналогічними комісіями інших платформ. Apple нещодавно замовила дослідження, у якому йдеться про те, що платформи на кшталт Google Play теж стягують 30%-ву комісію. Це порівняння недоречне, оскільки користувачі Android можуть встановлювати програми сторонніх джерел, не тільки з Google Play.

7. Спроба звернути увагу регуляторів на дії Apple суперечить ідеям вільного ринку та чесної конкурентної боротьби. Apple не є в чистому вигляді гравцем вільного ринку, оскільки вона активно використовує ресурси регуляторів. Доти, доки держави допомагають Apple здійснювати свою монополію, їм також доведеться відповідати за негативні наслідки монополії.

«В Apple можуть вважати, що загнали нас до пастки, тому що ми вже придбали критичну масу їхніх смартфонів і створили критичну масу застосунків. Але ми не повинні дозволяти їм і надалі зловживати ситуацією на ринку», – закликає Дуров.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини