Останніми роками ринок праці IT-фахівців став суворим випробуванням для багатьох спеціалістів і деякі з них вже залишили його. За останні три місяці кількість кандидатів на Djinni зменшилася на 5%. Найбільше втратили оптимізм новачки, особливо тестувальники та рекрутери.
Speka зробила великий огляд ринку, переповідаємо головні тези.
Головні тенденції ринку IT-працівників у 2024 році
ІТ-ринок ускладнюється для новачків, зменшується кількість інтернів та джуніорів. Маркетинг продовжує зростати, обігнавши JavaScript за кількістю вакансій. Нові кадри, які приходили в ІТ за грошима та здійсненням мрій, впевнилися — тепер тут з цим проблеми.

Джерело: Djinni.co
Український ІТ-експорт знизився на 5% у першому кварталі 2024 року, але загальна ситуація стабільна. Попри деяке падіння зарплат, продуктові компанії продовжують лідирувати на ринку праці.

Джерело: Djinni.co
Маркетинг несподівано вирвався вперед, піднявшись з дев'ятого місця у рейтингу за останні два роки, коли стало очевидно, що аутсорсинг втрачає популярність. Цей потужний тренд дозволив маркетингу у 2023 році обійти багаторічного лідера JavaScript і зайняти першу позицію.
Ситуація з розробниками
Вакансій для розробників значно менше, ніж у попередні роки, але спостерігається позитивний тренд у деяких галузях, як-от Rust, Blockchain та Office Manager.
Ветеранам ринку сумно згадувати часи, коли було 15 тис. вакансій щомісяця, адже у червні їх залишилося лише 8,8 тис.
Згідно з даними DOU, ситуація хоч і далека від ідеальної, але не є катастрофічною: у червні 2024 року вакансій було на 825 менше, ніж у травні, але на 20% більше, ніж у червні минулого року. Позитивна новина — понад 200 вакансій у miltech і більше ніж 2 тис. відгуків на них. Загальна кількість вакансій на DOU у першому півріччі зросла на 22% завдяки міжнародним вакансіям, частково у Львові та дистанційній роботі в Києві.
Позитивні тренди та тенденції на ринку IT:
- ІТ приносить більше доходу, ніж експорт металів і машинобудування разом;
- зарплати для мідл-розробників залишаються стабільними;
- продуктові компанії швидко зростають, залучаючи міжнародний капітал. Нині у продукті та в аутсорсі працюють по 40% українських ІТ-фахівців;
- продуктові компанії стають привабливішими роботодавцями, випереджаючи аутстафінг;
- посилення ІТ-підрозділів у компаніях з іншими основними бізнесами, як Kyivstar.Tech та Nova Digital, виходить на ринок праці.
Проте обсяг ІТ-експорту не відновлюється до рекордних показників. У першому кварталі 2024 року він зменшився на 5%. Найгіршою ситуація була у січні, коли рівень експорту був найнижчим, якщо порівнювати з будь-яким місяцем 2023-го. Але ситуація залишається стабільною.
Шлях українських IT-фахівців не є унікальним. Раніше його вже пройшли спеціалісти легкої промисловості, коли в 90-х українські фабрики працювали за моделлю давальницької сировини, що схоже на аутсорсинг. Пізніше вони створили власні бренди та колекції, і зараз продуктові компанії розвивають власні розробки. Успіх українських брендів одягу, взуття та аксесуарів на міжнародній арені свідчить про потенціал і перспективи українських IT-фахівців, тому сумніватися в їхньому успіху не варто.