«Зелений підхід»: як екоініціативи змінюють публічний простір Києва

оглядачка ринку нерухомості

Ми живемо у дивовижний час: аби продавати житло, забудовнику нині мало просто збудувати дім, поділити його на квартири і продавати. Тепер йому доводиться створювати універсальне середовище, в якому комфортно жити, і не лише на своїх квадратних метрах, але й за їх межами.


Інфраструктура, облаштування території, архітектурні та сервісні рішення — усе це безпосередньо впливає на вибір покупця і тягне за собою новий підхід до девелопменту, який називається «сталий розвиток території» (sustainable development).

Питання екології, до речі, стало трендом, який займає лідируючі позиції в sustainable development у всьому світі.

В Україні, зрозуміло, поки все не так «зелено», як хотілося б. Однак, забігаючи наперед, ось вам спойлер: і у нас є достатньо цікаві соціальні ініціативи від девелоперів.

Давайте розглянемо ключові інструменти, які виділять ЖК серед конкурентів завдяки особливому підходу до збереження навколишнього середовища.

1. Сортування сміття

Мабуть, це найпоширеніший тип екоініціатив у світі і в Україні.

За офіційними даними, щороку українці викидають близько 11 млн тонн сміття — близько 300 кг на людину. Це дуже багато, тому з цим треба щось робити негайно.

Мало хто знає, на жаль, але у нас є навіть національна стратегія поводження з відходами, відповідно до якої через чотири роки ми повинні переробляти близько 15% побутових відходів, а через 10 років ця кількість має зрости до 50%.

За офіційними даними, щороку українці викидають близько 11 млн тонн сміття — близько 300 кг на людину.

Однак поки це не відбудеться, єдиний спосіб зменшити шкоду — запустити роздільний збір відходів.

При плануванні публічного простору комплексу важливо виділити місце під контейнери для окремих категорій сміття. Як правило, під пластик, папір, харчові відходи та інше.

Почати можна з відділів продажів, де досить багато паперу і стаканчиків. Уже це покаже приклад потенційним мешканцям.

2. Збереження природного простору

Давайте чесно: 20 кущів троянд і клумби біля під'їздів не надто змінять мікроклімат у комплексі. Саме тому справжні зелені ініціативи повинні вимірюватись реальним впливом на навколишнє середовище.

Читайте також: Як зміцнення гривні позначиться на ринку нерухомості

Наприклад, реально хороші «зелені» кейси — очищення силами забудовника озера Корольок поряд з ЖК «Причал-8» і озера у Гатному (ЖК «Озерний Гай»).

Якщо з парковими зонами працює багато девелоперів, то водою займаються лише одиниці.

У нас взагалі з водними об'єктами велика проблема. Якщо з парковими зонами на території або поблизу об'єктів працює багато девелоперів, приміром, «Інтергал-Буд», Greenville, «К. А. Н. Девелопмент», City One Development, DIM, то водою займаються одиниці.

Ясна річ, інвестиції у будь-яке збереження, створення або реновацію зелених зон становлять, як правило, від 150 млн грн і вище. Це якщо ми говоримо про справді вартісні ініціативи, а не просто проєкт для форми.

Добре, що вже не є рідкістю, коли забудовник власним коштом займається благоустроєм територій у скверах поряд з ЖК: перекладає асфальтне покриття, встановлює ліхтарі, робить пішохідні алеї та ігрові зони. Таких прикладів за останній рік-два у Києві стало більше, що не може не тішити.

3. «Зелений транспорт»

Найпопулярніший вид громадського транспорту у сусідній Польщі чи Словаччині — електросамокати. «Лайми», так називаються девайси популярного в усьому світі оператора, можна зустріти всюди. Встановлюєш додаток на смартфон, підв'язуєш картку, разблокуєш самокат і катаєшся містом. Так можна дістатися з однієї частини міста до іншої, скорочуючи викиди автомобільних двигунів у три-чотири рази.

А ще велосипеди. Доріжки для цього виду транспорту в Європі — звична справа, бо кожен другий мешканець там користується двоколісним транспортом. Знову ж таки його можна брати напрокат.

Велодоріжки в Європі — звична справа,бо кожен другий мешканець там користується двоколісним транспортом.

Але до чого забудовники до електросамокатів і велосипедів? Усе просто: в Україні дуже скоро реально може з'явитися публічний прокат цих видів транспорту поруч із ЖК. У компанії «Інтергал-Буд» заявили про те, що цього року вони підтримають розвиток прокату екологічних видів транспорту.

Кожен комплекс забудовника обладнають прокатною велопарковкою. Але найцікавіше: девелопер оголосив про старт співпраці з компанією Некстбайк-Київ, що працює під брендом BikeSharing у Києві та Одесі. Поки ж вони стартують з велосипедами, але в перспективі обіцяють і електричні мотоцикли.

Дана ініціатива вселяє оптимізм — думаю, подібний вид транспорту дуже зайде київським міленіалам. А це означає, що у перспективі й інші забудовники підтримають цю тенденцію. Більше велосипедів і самокатів — менше машин, а значить, більше чистого повітря.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора