Багато успішних стартапів починають із потреби, яку ринок не задовольняє. Інші починають з перемінного ресурсу, який мало або цілком невикористаний. Рідше стартапи комбінують ці чинники – знаходять потребу і невикористаний ресурс та поєднують їх.
Uber зв’язує пасажирів, які шукають непроблемного транспорту, з водіями, які шукають вигідної праці та гнучкого розкладу. Airbnb зв’язує подорожуючих з власниками, що хочуть перетворити свої домівки на нове джерело доходу.
В Україні є ENGin. Це крихітний добродійний стартап, заснований в березні 2020, що зв’язує учнів середньої школи, які вивчають англійську мову, з їхніми однолітками у США, котрі шукають нагоди поволонтерити, щоб отримати у школі «зараховано» за community service.
Ціль стартапа – допомогти українським учням удосконалити володіння англійською. Дуже великий відсоток вивчає англійську на шкільних уроках, але мовою не володіє. У рейтингу знання англійської мови Україна займає 30-ту позицію з 34-х європейських країн.
ENGin – не перша організація, що старається розв’язати це питання. В Україні є багато шкіл англійської, приватних вчителів тощо. Програми обміну дозволяють студентами поїхати за кордон на кілька місяців, щоб зануритись в мову. Волонтери Peace Corps працюють по українських містах. Застосунки та програми для вивчення англійської пропонують малокоштовні вправи.
Але ці рішення, хоча й мають позитивний вплив, вповні не розв'язують проблеми. Чому? – Кошт і якість. Рік в Америці – ефективна розв'язка, але коштовна, тож доступна не всім. Відео Duolingo чи Youtube — безкоштовні, але з ними не можна розмовляти. Вони не слухають, не відповідають.
ENGin розробили модель, що усуває ці обмеження. Вони пропонують студентам вивчення англійської безкоштовно: адже у США учні середніх шкіл мають обов’язково присвятити певну кількість годин волонтерству. Щороку мільйони учнів шукають нагоди цей обов’язок виконати. Стартап зв’язує їх з українцями, які хочуть вивчати англійську.
Своєрідний формат програми дає особливо успішні результати. Зустрічі один-на-один змушують студента розмовляти не уривками, а довго та глибинно. Цього не можуть дати клуби чи групові лекції.
По-друге, щотижнева зустріч з тим самим ментором надає структури, тяглість та родючий ґрунт для навчання. Поверхові балачки зі щораз іншими мовниками в застосунку на смартфоні цього ніколи не можуть дати (до речі, ENGin запевнює у повній безпеці учасників, а це важливий пріоритет для учнів, які працюють з незнайомими менторами онлайн).
По-третє, сама тривалість програми та курсу навчання з розмовною практикою помножує вплив у порівнянні з одноразовими чи короткотерміновими програмами вивчення англійської.
У перший рік у програмі брало участь 1200 молодих українців. У другий – 5200. У перспективі стартап планує поширити діяльність до 100 тис. студентів.
Для досягнення такої цілі потрібні інвестиції, щоби:
- Розробити стійку платформу, яка легко масштабується;
- Розробити алгоритми, що допоможуть підібрати пару «ментор – учень»;
- Створити ефективні навчальні програми;
- Створити потужну команду, яка спосібна координувати працю десятки тисяч менторів.
На відміну від Uber та Airbnb, ENGin не намагається знищити конкурентів. Навпаки, компанія має мрію дати сильний поштовх для подальшого розвитку цілої екосистеми навчання англійської мови: приватні школи, клуби, програми обміну.
Уявіть картину: за 5 років 100 тис. українських талантів блискуче володіє англійською мовою. Годі вповні прорахувати, скільки переваг країні це принесе.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора