Facebook Pixel

У чому вигода роботи без кордонів

Ірина Мосякова
керуючий партнер «Прайд Платинум Фінанс»

Давайте поставимо собі запитання: як вплине досвід пережитих карантинів на структуру підприємств? Які кадрові пертурбації планують керівники компаній? Як трансформуються робочі місця? Чи надовго відправили співробітників у неоплачувану відпустку? Який досвід допоможе нам швидше реструктурувати компанії, щоб зробити їх мобільними і гнучкими?

Утримаюся від відповідей. Часто поставити питання вчасно є важливішим, ніж те, як ви на нього відповісте. Звернімося до фактів, що прояснять ситуацію, у якій ми всі опинилися.

18 січня 2021 року Європейська бізнес-асоціація (EBA) опублікувала такі цифри: 22% підприємців шукають нові можливості для розвитку свого бізнесу, 22% відправили своїх співробітників у неоплачувану відпустку, 13% урізали їм зарплату, 10% скоротили штат, 9% планують закриття свого бізнесу. І лише 30% українських підприємців очікують підвищення прибутку максимум на 10% до кінця 2021 року.

27 травня 2021 року EBA оприлюднила дані, що продемонстрували втрати від 50 до 70% доходу та зростання дебіторської заборгованості в 33% представників малого бізнесу. А Міжнародна організація праці спрогнозувала, що пандемія COVID-19 може збільшити кількість безробітних по всьому світу майже на 25 мільйонів.

Багато підприємців замислилися над тим, як вивести з-під удару свої компанії, кваліфікованих співробітників, не знизити темпи та якість виробництва.

Проте замислюватися особливо довго не варто — вихід уже знайдено й успішно випробувано в США та країнах Європи. Варто лише подумати, як швидко його застосувати у своїй компанії. Вихід пропонують компанії, які надають свої послуги на аутсорсі. До того ж цей досвід уже є й у нашій країні, от тільки локальні підприємці не поспішають наслідувати досвід своїх закордонних колег, які наймають українські аутсорсингові агентства.

Україна посідає 24-те місце в глобальному рейтингу аутсорсингового потенціалу Global Services Location Index (GSLI) американської консалтингової компанії A.T. Kearney. Роботодавці зі США, Європи та Ізраїлю наймають українських фахівців. У цих країнах ринок аутсорсу почав активно розвиватися понад пів століття тому. Перші компанії в цьому сегменті виникли в 70-х роках минулого століття й були пов'язані з організацією бізнес-процесів. Потім уперед очікувано вирвалися компанії з IT-сфери.

Активний розвиток ринку аутсорсингу припав на 2009 рік, коли весь світ охопила фінансова криза й компанії почали ставити питання: як мінімізувати витрати та підвищити ефективність, як отримати конкурентні переваги і збільшити KPI. Виявилося, що найбільший попит мають аутсорсингові компанії з HR, IT та індустрії фінансів.

Статистика стверджує, що в США лише в бухгалтерській сфері аутсорсинговими послугами фінансових фахівців користуються 92% компаній, а в Європі — 86%. Сума витрат за аутсорс-контрактами, згідно з The Global ISG Outsourcing Index, перевищує подібні у сфері виробництва, фармацевтики, енергетики. У нещодавній доповіді Staffing Industry Analysts обсяг світових витрат на краудсорсинг (так інакше називають аутсорсинг) перебуває в межах $47 — 51 мільярдів. За даними дослідження, проведеного Yankelovich Partners у 14 країнах серед 304 представників топменеджменту, 63% передали одну або кілька непрофільних функцій аутсорсинговим компаніям, 84% із них високо оцінили якість наданої послуги.

Чого досягли ті, хто застосовує працю фахівців на аутсорсі? Найголовнішого — підвищення прибутковості своєї підприємницької діяльності, економії на штатних співробітниках і чіткого фокусування на профільній діяльності компанії. За допомогою запрошених фахівців керівники прибирають зі штату непрофільних робітників, зосередившись на тих, хто безпосередньо займається виробництвом або наданням послуг. Самі керівники починають займатися не операційною діяльністю, а тим, заради чого вони й почали цей бізнес, — самим бізнесом і його масштабуванням.

Використовуючи найманих аутсорсерів, вони отримують економію фінансових витрат на організацію робочого місця, купівлю ліцензійних програм, купівлю та обслуговування комп'ютерної техніки, навчання та підвищення кваліфікації співробітників. Підприємці не оплачують лікарняні, відпускні бухгалтерам, бо цим займаються керівники фінансової компанії на аутсорсі. Вони не думають, ким замінити хворого співробітника або того, хто написав заяву на звільнення з компанії. Вони отримують цілодобове обслуговування 24/7, яке їм організовує запрошена фінансова компанія.

До речі, ще один істотний плюс для тих, хто почав думати про інвестиції, особливо від іноземних інвесторів. Вибравши для себе фінансову компанію на аутсорсі, ви показуєте потенційним інвесторам, що ведете бізнес по-білому і є надійним діловим партнером. Це суттєво підкоригує імідж компанії в позитивний бік. Крім того, прозорість, яка супроводжує діяльність аутсорсингової фінансової компанії, створить атмосферу довіри в тому разі, коли акціонерами є двоє або більша кількість людей.

Поміркувати над деякими питаннями корисно. Навіть коли відповідь на них лежить на поверхні.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора