Обдурити покупця квартири: як це зробити

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості

Традиційно вважається, що талановитий менеджер відділу продажів забудовника повинен вміти: знайти, «підготувати» клієнта, надати йому всю необхідну інформацію, відповісти на незручні запитання так, аби розвіяти всі сумніви і врешті-решт укласти з ним угоду.

Зацікавленість працівника в результаті, як правило, визначається стабільною ставкою і розміром бонусу (відсотка з продажів). Але часом «продажники» використовують нечесні методи гри, вдаючись до всіляких хитрощів і вивертів. Найпоширеніші з них — напівправда, приховування важливої інформації та відверта брехня.


Нижче я пропоную розглянути хитрощі, до яких представники відділу продажів вдаються найчастіше і які можуть геть-чисто вбити довіру покупців квартир.

Telegram Logo

(1) Приховування інформації про дозвільну документацію та цільове призначення землі

На щастя, останнім часом питання про дозвіл на будівництво з вуст покупців звучить усе частіше. Інвестори знають, що їм важливо подивитися договір оренди землі, ліцензію підрядника, дозвіл на будівництво, генплан, вивчити попередній або основний договір купівлі-продажу квартири.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

І щойно на одному з етапів менеджер відмовляється надати документ, посилаючись на те, що оригіналів з мокрою печаткою поки немає, але все є на сайті, паніка і підозра починають руйнівний процес.

Важливо діяти на випередження й самому показати, розповісти і пояснити покупцеві, що означає кожен з документів. Вибудовувати відносини потрібно тільки з позиції чесності. Тоді спрацює вау-ефект: покупець захоче поділитися своєю історією з друзями, у нього залишиться приємне враження і про комплекс, і про забудовника загалом.

(2) Прикрашання реальності

Це стосується усього: оточення комплексу, «близькості метро», до якого за фактом йти обхідними шляхами неосвітленими вулицями, інфраструктури проєкту, де обіцяна багатофункціональність проявляється лише дитячою та спортивною зонами і кількома комерційними площами на першому поверсі.

Сюди ж додам плутанину з квадратурою та вікнами. Мені знайомий кейс, коли покупці купували квартиру через вид на озеро, а за фактом виявлялося, що вікна виходять взагалі не туди. Враження зіпсоване, бажання радити інші комплекси цього забудовника також.

Раджу дуже уважно вивчати додаток до договору, де представлений план квартири. Зверніть увагу на те, куди саме виходять вікна (орієнтуючись по сторонах світу), яке засклення у плані, яка квадратура кімнат тощо, адже, наприклад, загальний метраж впливає на вартість.

(3) «Зайві» квадратні метри

Мій улюблений і, мабуть, найпоширеніший пункт. На етапі підписання у вас квартира 80 кв. м, а потім за результатами вимірів реальної площі додається ще 3-5 кв. м. Хоча зазвичай їх менше (до 2 кв. м), але все одно деякі покупці вважають це паскудною підставою забудовника та шахрайством БТІ.

За фактом усе реально може змінитися в процесі споруждення будівлі за монолітно-каркасною технологією, тому потрібно бути до цього готовим. Захочете перевірити забудовника на чесність — запросіть сертифікованого техніка БТІ, аби зробити заміри, але за його роботу доведеться заплатити. І найчастіше за різницю площі теж.

Менеджерам важливо проговорювати і вказувати на цей пункт у договорі на момент підписання.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини