Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Glusco: криво, але правильно

Сергій Куюн
директор у «Консалтинговій групі А-95»
АЗС Glusco. Фото: glusco.swiss

АЗС Glusco. Фото: glusco.swiss

Уряд передав в управління «Нафтогазу» мережу Glusco. Думаю, не сильно помилюсь, якщо скажу про початок націоналізації.

Концептуально вважаю це рішення правильним. Станції зупинилися невдовзі після початку війни, немає навіть натяку на поновлення їх роботи.

Таким чином, заяви власника мережі Димітріоса Аніфантакіса виявилися елементарним чьосом.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Нагадаю, минулої осені він розповідав про свої планетарні можливості, трейдерський досвід, диверсифікацію постачання тощо. В реальності цей бізнес зосередився на подальших постачаннях російського палива в межах контракту з «Роснафтою», який грек успадкував разом з мережею (або мережу разом з контрактом, є й такі версії).

Сама мережа, наскільки відомо, закладена в якомусь мутному європейському банку третього дивізіону.

Підписуйтесь на нас в Google News!

Це могло стати зірковим часом для Аніфантакіса, який реально має зв’язки й можливості для постачання пального з Європи. Він є діючим членом ради директорів Motor Oil Hellas, найбільшої грецької нафтопереробної групи, що володіє одним із найсучасніших НПЗ у світі й близько 1 500 АЗС у Греції й за кордоном.

Але де те грецьке або будь-яке пальне від мега-трейдера, коли воно так потрібне?

При тому, що українські компанії везуть пальне чортзна звідки, вивчають в тому числі й варіанти імпорту з зазначеного вище заводу, яким керує пан Аніфантакіс. Як на мене, все зрозуміло.

Що далі?

НАК як роздрібна компанія? Погано я собі це уявляю, але зараз і задача досить примітивна — продавати пальне. Вважаю, впораються. Але спочатку треба купити, а головне — привезти пальне, це сьогодні найскладніша задача.

Що мені трохи не подобається, так це незрозумілий механізм вилучення мережі. Якесь рішення суду, АРМА… Повідомляється про 172 АЗС, хоча в мережі давно 105 станцій. Все, що рухалось таким шляхом раніше, закінчувалось досить криво (згадаємо блокування Glusco навесні минулого року силами ДФС). Залишається простір для оскарження й таке інше. На такому фундаменті важко буде будувати щось надійне.

Вже є версії, що надалі мережу можуть продати/передати якійсь закордонній конторі, зокрема польському «Орлену» (про якісь колаборації на паливному ринку нещодавно говорив Зеленський). Не думаю, що хтось захоче входити під час війни, тим більше у «Орлену» своїх проблем наразі вистачає. Але в подальшому ця компанія з біржовим лістингом не доторкнеться ні до чого, що не має чистої історії.

Але в цілому крок гарний. Це також має бути сигналом тим власникам автозаправних мереж, які тримають їх без пального, тому що продають його за спекулятивними гуртовими цінами.

Текст опубліковано за згодою автора

Оригінал

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини