Зараз українська економіка знаходиться у важкому стані, що змушує підприємців думати, як покращити свої позиції на ринку та забезпечити команду роботою. Українські компанії вже давно пробують свої сили на міжнародному ринку, деякі підприємці навіть розпочали перші спроби експансії.
Важливість міжнародної діяльності
Ми з командою «ТК-Домашній текстиль» не виключення. Я багато відвідую міжнародних виставок та конференцій, спілкуюся з гравцями на ринку та потенційними клієнтами. Тому чітко розумію переваги та можливості для текстильного бізнесу у європейських країнах, наприклад. Крім того, міжнародна експансія впливає не лише на добробут нашого бізнесу, а й сприяє підвищенню конкурентоспроможності нашої країни та загальному розвитку України зокрема.
Що дає міжнародний ринок? Відповідь проста. По-перше, коли твій продукт чи послуги представлені на іноземних ринках, зростає їхня привабливість та конкурентоспроможність. Для багатьох українських клієнтів наша міжнародна діяльність є ще однією ознакою нашої репутації та якості продукції. У нас в країні все-таки існує думка, що якщо тебе прийняли та оцінили у світі, значить твоя компанія і продукт дійсно чогось варті.
Друге — іноземна валюта. Міжнародна діяльність сприяє збільшенню обсягів зовнішньоекономічних операцій, зокрема експорту товарів та послуг, та привертає інвестиції з інших країн. Це ж допомагає поповнювати валютні резерви країни. Ми ж, як власники бізнесу та роботодавці, можемо платити тут податки, витрачати на закупку сировини, оплачувати конкурентну зарплату працівникам. А відтак — забезпечувати безперервну роботу виробництва навіть у кризових умовах.

Експансія вимагає чіткого плану
Звісно, одним днем вийти на іноземний ринок навряд чи вийде. Власне про те, що це не така й легка справа, свідчать і численні невдалі зупинки деяких українських компаній. Але не буду зупинятися на чужому досвіді, краще розкажу про власний.
Перш ніж робити будь-який крок в сторону нової країни, ми проводимо ретельний аналіз потенційних ринків, визначаємо наші конкурентні переваги та можливості, а також встановлюємо стратегічні партнерства.
Ми взяли за правило ввести активну комунікацію з міжнародними організаціями, відвідувати різноманітні виставки, щоб знайомити потенційного користувача з нашим продуктом. Крім того, не варто забувати про консультації. Не бійтеся комунікувати з експертами, дізнаватися про специфіку ринку та тенденції, які там превалюють наразі. Адже це все може забезпечити успішний старт на новому для вашої компанії ринку.
Користуємося перевагами
Україна є центром Європи. Наша держава має гарну логістику, а відтак ми можемо доставити товар у короткі терміни в будь-яку точку Європи. Для текстильного виробника це є неабиякою перевагою. Зокрема зараз, коли є логістичні проблеми з ключовими гравцями ринку — Китаю, Індії та Пакистану.
Ми маємо власне виробництво, що допомагає нам швидко створювати потрібну продукцію. А ще це дозволяє пропонувати іноземним партнерам конкурентні ціни та гнучкі умови співпраці. Це насправді те, про що часто говорять потенційні партнери.
Підтримка зв'язків з іноземними партнерами вимагає постійного контакту та взаємодії. Я вже говорила про участь у міжнародних конференціях, і ще раз наголошую на важливості цього. Наприклад, нам така активність допомагає зміцнювати наші зв'язки та розширювати мережу контактів. Зацікавленість у подіях країн-партнерів також є важливою складовою успішної співпраці.
Все це, як єдиний пазл, спрямоване на одне — успішний вихід на іноземні ринки та закріплення за собою важливого місця, як от ми продовжуємо зберігати гарні позиції у текстильному середовищі.
Сьогодні одна з наших ключових цілей — стати визнаним гравцем на міжнародній арені та посилити розвиток українського текстильного виробництва.
Кожному власнику бізнесу раджу визначитися зі своїми ключовими перевагами, вивчити потенційні ринки та починати шлях до міжнародної експансії вже зараз.