Чи варто інвестувати в комерційну нерухомість у складі ЖК

оглядачка ринку нерухомості

Фото: Free-Photos / Pixabay

Інвестиції в житлові метри не потребують додаткових рекомендацій. Це вигідно, якщо правильно обрати об'єкт. А повернення вкладених коштів не забариться — за 1,5 — 2 роки отримаєте квартиру на продаж з вартістю, що зросла. А це від 25 до 35% в середньому в сегменті комфорт+ та від 35% — у бізнес-класі.

Не дивно, що на собівартості, що зростає, і, як наслідок, вартості квадрата в 2021 році збільшився інвестиційний попит. У деякі періоди інвестиційний попит сягав 40% в загальній структурі попиту.

Все б нічого, якби згодом не боротьба за кінцевого покупця та штовхання ліктями, про що мало хто з інвесторів замислюється.

Якщо рівень інвестиційного попиту в об'єкті перевищує 25%, я раджу напружитися і подумати, чи варто вплутуватися. Оцінити потрібно обов'язково, скільки реальних майбутніх мешканців будуть готові потім купити квартири за повну вартість.

Якщо ви готові відкласти повернення коштів на пів року — рік після здачі — сміливо йдіть у житло: ймовірно, в ліквідному ЖК всі намагатимуться збути з рук лоти одразу, але потім ви будете одним із небагатьох, хто пропонує ринку варіант у вже зданому та заселеному популярному комплексі.

Якщо ж змагатися на швидкість або чекати зручного випадку – не ваше, рекомендую не списувати з рахунків комерційні приміщення у складі комплексного розвитку території.

Багатофункціональні ЖК без якісної інфраструктури неможливі, а доступ до лояльної аудиторії за місцем серед малого та середнього бізнесу дуже цінується. Ви зможете або здавати в оренду приміщення, або продати. Причому, як не дивно, орендна стратегія тут працює краще.

За останній рік ставки оренди на приміщення стріт-ритейлу в складі ЖК в середньому на ринку зросли на 7 — 10% залежно від об'єкта й характеристик приміщення. Найдорожчі – невеликі лоти від 60 до 100 кв. м, які без орендаря не простоюють. За правильної стратегії інвестування річна прибутковість становитиме близько 10 — 12% в доларах.

Причому не обов'язково це має бути приміщення зі складною інженерією для громадського харчування. Аптеки, кабінети приватної практики лікарів, продуктові лавки різних мастей і, звичайно ж, сервісні об'єкти потрібні аудиторії житлових комплексів.

Важливо одразу визначитися, кому плануєте здавати на довгострокову перспективу. Наступний крок – вивчення потенціалу інших лотів комерційних приміщень. Якщо є ще 10 — 15 потенційних кабінетів стоматологів і вже чотири зайняті, краще переключити свою увагу на формати для громадського харчування.

Звертайте увагу на якість інженерії, планувальне рішення, прохідність місця, вітринну групу.

Формати коворкінгів, лайфоркінгу, антикафе з урахуванням тренду на віддалену роботу — те, що користується попитом серед мешканців нових кварталів. Рекомендую також придивитися до приміщень вільного цільового призначення та можливості реалізувати таку функцію в ЖК.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора