Європейська комісія внесла зміни до індикативних карт Транс'європейської транспортної мережі (Trans-European Transport Network, TEN-T), включивши до неї українські логістичні шляхи.
«Це рішення є стратегічним кроком у процесі інтеграції України до ЄС і сприятиме реалізації ініціативи «Шлях солідарності» щодо експорту української аграрної продукції та доставлення гуманітарної допомоги в Україну», – йдеться в повідомленні Мінінфраструктури.
До мережі внесено такі зміни:

- Північно-Балтійський коридор продовжено через Львів і Київ до Маріуполя;
- Балто-Чорноморсько-Егейський коридор продовжено через Львів, Чернівці (Румунію та Молдову) до Одеси;
- коридори Балтійське море – Адріатичне море та Рейн – Дунай проходитимуть через Львів.
У міністерстві зазначають, що включення українських логістичних маршрутів до TEN-T дає змогу:
- усунути наявні перешкоди під час проведення логістичних операцій;
- залучити європейські інвестиції для модернізації транспортної інфраструктури;
- отримати доступ до інструментів допомоги ЄС щодо розвитку української частини мережі TEN-T;
- розвивати мультимодальні перевезення;
- зменшити логістичні витрати;
- підвищити якість послуг під час перевезення товарів.
Водночас Єврокомісія виключила з TEN-T російські та білоруські маршрути, а також знизила статус маршрутів на території ЄС поблизу кордонів із цими країнами.

Контекст. Транс'європейська транспортна мережа TEN-T створюється Євросоюзом для того, аби з'єднати Європу із заходу на схід і з півночі на південь мережею автодоріг, залізниць, аеропортів і водних шляхів. Розвиток транспортної системи відбувається у два етапи: до 2030 року має бути завершено побудову «ключової» мережі, а до 2050 року – «спільної» мережі.
Україна увійшла до TEN-T у 2017 році. Згідно з Індикативним інвестиційним планом Європейської комісії розвитку TEN-T коридорів, до 2030 року в Україні планується реалізувати проєкти на загальну суму 4,45 млрд євро. Це найбільший показник з-поміж усіх країн Східного партнерства ЄС.
Зазначимо, що ще в листопаді 2018 року тодішній міністр інфраструктури Володимир Омелян сказав, що Україну включили до TEN-T, і вона стає важливим учасником розвитку стратегічного транспортного коридору Європа – Азія. Тоді Єврокомісія схвалила карти опорної мережі TEN-T у країнах Східного партнерства.
«Історичну значущість цього неможливо переоцінити. Українська транспортна мережа вперше стає частиною стратегічних транспортно-логістичних коридорів Євросоюзу. Це дуже важливий крок на шляху інфраструктурної євроінтеграції України», – наголосив Омелян.
У середині січня 2019 року Європейська комісія та Світовий банк представили Індикативний план дій щодо інвестування в TEN-T. У ньому визначено пріоритетні інфраструктурні проєкти, які може бути реалізовано у Вірменії, Азербайджані, Білорусі, Грузії, Молдові та Україні. Загальний обсяг інвестицій передбачено на рівні 12,8 млрд євро. Усі проєкти, що входять до плану, передбачають модернізацію та будівництво загалом 4,8 тис. кілометрів автомобільних доріг і залізниць, 6 портових проєктів, створення та модернізацію 11 логістичних центрів.