Влітку 2024 року стало відомо про бажання Мінфіну ввести військовий збір за ставкою 15% при купівлі нових автомобілів. В результаті в автосалонах швидко купили все, що було в наявності або мало незабаром приїхати. Продажі за місяць зросли із 5 тис. до 6 тис. авто, а у серпні – взагалі до 8,4 тис. Це був рекорд у 2024 році.
У вересні депутати відмовилися від ідеї запровадження нового податку, і продаж повернувся до рівня 5 тис. авто. У грудні продали 5,7 тис. нових легкових автомобілів, що більше на 9%, ніж у листопаді, але менше на 5%, ніж рік тому, повідомив AUTO-Consulting.
Продаж нових легкових автомобілів у 2024 році
За рік український авторинок зріс на 9,6%, реалізовано 71,3 тис. нових легкових автомобілів.
Серед виробників лідерство зберігає Toyota – 15,5% усіх продажів. На друге місце повернувся Renault (10%). Йому вдалося потіснити Volkswagen, який зараз переважно представлений на ринку неофіційними електромобілями з Китаю.
Skoda та BMW зберігають позиції, а Nissan збільшив продажі на 38,5% і піднявся на чотири рядки у підсумковій таблиці. Але рекордсменом зростання в топ-10 брендів став Peugeot, який піднявся на шість рядків і наростив продажі на 63%.
Окремо слід відзначити китайських виробників електромобілів BYD та Zeekr, які збільшили продажі на 222% та 558% відповідно. Але таке зростання багато в чому зумовлене низькою базою порівняння 2023 року.

Підсумки продажів нових легкових автомобілів у 2024 році
За даними Держстату, із січня по жовтень в Україну було імпортовано 265 тис. легкових авто (старих та нових). Це на 4% більше, ніж за аналогічний період 2023 року. Загальна митна вартість цих авто склала $3,6 млрд, що на 9,5% більше, ніж минулого року.
Нормативні зміни на авторинку
Напередодні нового року президент Володимир Зеленський підписав закони про внесення змін до Податкового (законопроєкт №12266) та Митного (№12267) кодексів. Закон переносить дату остаточного переходу на екостандарти Євро-6 для транспортних засобів (крім нових легкових автомобілів) з 1 січня 2025 року до 1 січня 2027 року. Другий закон (законопроєкт №9083) суттєво змінює умови торгівлі вживаними авто.
Оцінюючи значення другого закону, голова ВААІД Олег Назаренко сказав, що раніше продавці вживаних авто, прийнятих за договором комісії або викуплених у власників, зобов'язані були в договорі вказувати ціну, призначену експертом-оцінювачем. Тепер продавець може обирати: звертатися до експерта чи проводити оцінку на підставі середньоринкової вартості легкових автомобілів для оподаткування, опублікованої на сайті Мінекономіки. Але інформація про ціни на цьому сайті наразі далеко не повна, зазначив Назаренко. ВААІД готова допомогти Мінекономіки її актуалізувати.
Друга зміна – автодилерам більше не потрібно оформлювати придбані автомобілі на себе. Тепер транспортні засоби реєструватимуться лише на покупців. В результаті для продажу вживаних авто дилеру достатньо укласти два договори: з попереднім власником та покупцем.
Також нагадаємо, 1 січня набув чинності новий закон «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».
Він передбачає збільшення страхових сум майже вдвічі: виплати за ушкодження майна зросли із 160 тис. до 250 тис. грн, а за шкоду життю та здоров'ю – з 320 тис. до 500 тис. грн. Відповідно, і плата за страховку збільшилася майже вдвічі.