Тімоті Арму, 29-річний співзасновник і колишній генеральний директор Fanbytes, продав компанію та отримав разом зі співзасновниками восьмизначну суму. Історію його успіху розповіла CNBC. Арму народився в одному з найбідніших районів Лондона. «Між 2005 та 2012 роками там був центр банд Південного Лондона», — каже він.
Хлопець знав, що він бідний, але у нього була розвинена підприємницька жилка, і він зумів зібрати трохи грошей, відкривши власний репетиторський бізнес у 14 років. Арму викладав математику своїм однокласникам, і в міру того, як усе більше учнів зверталися до нього по допомогу з інших предметів, він почав знайомити їх з іншими репетиторами та брав собі комісійні.
Коли Арму у віці 16 років отримав стипендію на навчання в приватній школі-інтернаті для завершення програми A-Levels, його погляд на багатство повністю змінився. Він почав розуміти, що «гроші — це інструмент» для зміни його життя, і найшвидший спосіб вирватися зі злиднів — відкрити власний бізнес.
«Коли я жив у муніципальному житловому комплексі на четвертому поверсі, я завжди казав собі: »Це тимчасово. Це тимчасово. Це тимчасово». Я не міг вибирати обставини, в яких виявився, але принаймні я міг вирішувати, що станеться».
Арму було 17 років, він закінчував навчання у школі, коли продав свій перший бізнес, онлайн-блог під назвою Entrepreneur Express, за 110 000 фунтів стерлінгів лише через 11 місяців його ведення.
«Всі мріяли вступити до Оксфордського та Кембриджського університетів, а я просто хотів заробити грошей і вибратися зі своєї лайнової ситуації», — розповідає Арму.
Він брав інтерв'ю у відомих особистостей для Entrepreneur Express, серед яких були співзасновник Virgin Group Річард Бренсон, обличчя британського телешоу «Учень» Алан Шугар та актор Джеймс Каан, але зробити блог прибутковим виявилося непросто.
Спочатку він мав друковану версію блогу, готову до публікації в університетських громадських групах, але в міру наближення крайнього терміну він зрозумів, що у нього недостатньо реклами для підтримки друкованого видання.
Тоді молодий підприємець звернув увагу на розміщення реклами в онлайн-блозі. «Ось де я досяг успіху», — сказав він.
Його «хак» полягав у поширенні контенту з блогу через вірусні облікові записи в соціальних мережах Instagram і Facebook, такі як сторінки мемів та сторінки з позитивними цитатами.
Арму розміщував статті у соціальних мережах із заголовком типу «10 цитат для…», і вони перенаправляли людей на його сайт.
«Ми заробляли гроші двома способами: по-перше, це була просто банерна реклама, але потім я також продавав спонсоровані слоти податковим, юридичним та бухгалтерським фірмам».
Зараз Арму каже: «Ваш перший бізнес не обов'язково має бути «ідеєю на мільярд доларів». Він повинен просто вивести вас на грошові сходи». Тим самим він повторює пораду покійного інвестиційного гуру Чарлі Мангера, який сказав, що заробити перші 100 000 доларів. найважче, «але це потрібно зробити».
Арму продовжує: «Якщо ви оптимізуєте ці перші 100 000 фунтів стерлінгів, життя стає простішим, тому що ви знаєте трохи про правила гри. Тепер принаймні у вас є фінансова подушка безпеки, щоб робити вибір, який не такий ризикований».
У 2017 році Арму став співзасновником Fanbytes спільно із двома партнерами. Він вважає себе одним із піонерів так званої індустрії економіки творців. Метою Fanbytes було налагодити зв'язок брендів із впливовими особами для створення рекламних кампаній — популярної маркетингової стратегії у той час, коли компанії переходили від традиційної реклами до використання впливових осіб у соціальних мережах для продажу своєї продукції.
За словами Арму, їхня стратегія спрацювала, оскільки Fanbytes залучила помітну кількість клієнтів, у тому числі Nike, Samsung, Amazon та ITV.
Дослідження TapInfluence, проведене у 2016 році, показало, що маркетинг із залученням впливових осіб у соціальних мережах виявився в 11 разів ефективнішим за банерну рекламу на веб-сайті. Саме тому бренди так прагнуть залучити найвпливовіших осіб.
«Я побачив зростання популярності інфлюенсер-маркетингу в США і вирішив повторити цю ідею у Великій Британії», — сказав Арму.
Він радить підприємцям не завжди винаходити щось нове, натомість можна «обслуговувати існуючий попит».
Компанія «збирала по крихтах» на різних етапах фінансування і зрештою зібрала 2 млн фунтів стерлінгів.
Завдяки роботі з Fanbytes у 2021 році Арму потрапив до списку Forbes «30 до 30», а невдовзі після цього, у жовтні того ж року, до нього почали надходити пропозиції від людей, які бажають придбати Fanbytes. Арму доручив банку зайнятися продажем компанії, і той знайшов шість компаній, зацікавлених у придбанні Fanbytes.
У травні 2022 року Арму, якому на той момент було 27 років, та його співзасновники продали Fanbytes глобальному агентству цифрового маркетингу Brainlabs за восьмизначну суму, що зробило їх усіх мультимільйонерами.
«Метою було створити щось, що можна було б продати, — сказав Арму. — Fanbytes могла б продавати шнурки жабам, але я все одно був би захоплений, якби вважав, що ми створюємо бізнес, який може забезпечити нам фінансову безпеку».