Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

«Ми повністю перебудували логістику ланцюжків постачання»

Фото: GMK Center

Фото: GMK Center

Гірничо-металургійний комплекс – одна з базових галузей економіки України. Війна вже завдала по ньому суттєвого удару. Бойові дії тривають, але навіть ті підприємства, що розташовані зараз неподалік прифронтової зони, намагаються відновити роботу, адаптуватися до нових умов. Одним із них є комбінат «АрселорМіттал Кривий Ріг» (АМКР), пресслужба якого відповіла на запитання The Page.

Як ви оцінюєте свої втрати з початку війни — матеріальні та нематеріальні?

- Це втрати на рівні сотень мільйонів доларів, вони пов'язані зі значним зниженням продажів продукції, а також підвищенням витрат на альтернативні логістичні схеми постачання сировини.

Що відбувається з АМКР зараз, які виробництва працюють, які законсервовано чи зупинено?

– У лютому підприємство скоротило роботу до технічного мінімуму, щоб захистити своїх людей і активи.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Підземні гірничі роботи було зупинено як запобіжний захід на випадок відключення електроенергії, унаслідок чого могли б зазнати ризику люди, оскільки компанія не змогла б евакуювати їх із шахти.

Доменні печі довелося зупинити через загрози перебоїв в електропостачанні та гострий брак сировини, без якої робота агрегатів неможлива. Плановий технологічний режим зупинення доменних печей забезпечив можливість оперативного введення в експлуатацію після стабілізації постачання сировини.

Підписуйтесь на нас в Google News!

Гірський департамент працював на зниженій потужності, а коксохімічне виробництво залишалося в гарячому простої. Зараз працюють коксові батареї №1 і 2, а №3, 4, 5, 6 перебувають у режимі гарячого простою — це необхідно, щоб уникнути непоправного пошкодження обладнання.

Після звернення українського уряду керівництво компанії вирішило поступово відновити роботу підприємства. До того ж ми забезпечили постачання вугілля та інших матеріалів і повністю перебудували логістику ланцюжків постачання.

Місяць тому, 9 квітня, одну із чотирьох доменних печей – №6 – було запущено в роботу. З цього кроку розпочався поетапний, обережний рестарт виробництва.

Видобуток руди в кар'єрах після російського вторгнення не припинявся, хоча виробництво теж було знижено через перебої в роботі логістичних маршрутів і зупинення доменних печей. Утім, компанія швидко переорієнтувала виробництво й досягла обсягу 320 тисяч тонн. Надалі плануємо збільшити виробництво залізорудного концентрату та відвантаження цієї продукції до Польщі.

Окрім виробничих, які бізнес-процеси зберігаються?

– Для відвантаження продукції та постачання необхідної сировини тестуємо альтернативні логістичні схеми, оскільки українські порти залишаються заблокованими. Керівництво компанії співпрацює з урядом України та «Укрзалізницею» для забезпечення постачання вугілля та основних видів сировини через західний кордон.

Чим довелося займатися з того, чого ви раніше не робили?

– «АрселорМіттал Кривий Ріг» розпочав продаж свого коксу зовнішнім споживачам – це нова для підприємства практика. Раніше ми споживали весь кокс. Але в поточних умовах це не питання заробітку. Це, швидше, виживання, а не забезпечення прибутку.

Компанія змінила ланцюжки постачання вугілля, яке для нас є ключовою сировиною. Раніше комбінат отримував 30% вугілля від «АрселорМіттал Теміртау» (Казахстан) залізницею через Росію. Наразі цієї можливості немає. Завдяки нашій сестринській компанії в Польщі вдалося привезти кілька составів польського вугілля.

Отже, довелося повністю перебудувати логістичні ланцюжки — як для постачання сировини, так і для відвантаження продукції замовникам.

На які ринки ви постачаєте продукцію і яку?

– У довоєнний час приблизно 80% продукції АМКР експортувалося до країн Близького Сходу, Північної та Західної Африки. Зараз компанія налагоджує постачання до країн Європейського Союзу.

Звісно, внутрішній ринок також дуже змінився. Але є потреба в будівництві в західному регіоні країни – ми готові до співпраці.

Як побудована у вас зараз робота з персоналом?

– Компанія повністю виплачує зарплату працівникам, які залучені до виробничої діяльності або працюють віддалено, а також усім, хто служить у Збройних силах України чи територіальній обороні. Працівники, які перебувають в оплачуваній відпустці через обмеження діяльності підприємства, отримують 2/3 своєї заробітної плати. Компанія зберігає робочі місця та середню заробітну плату мобілізованим працівникам.

Як змінилася зараз логістика постачання на комбінат сировини, необхідних матеріалів тощо та постачання готової продукції?

– Ми активно співпрацюємо з «Укрзалізницею». Переорієнтувалися на залізничні перевезення до кордону з Польщею, проте там виникає потреба перевантажувати продукцію в інші вагони через різну ширину рейок. Вдячні залізничникам за допомогу в процесі розвитку логістичних ланцюжків постачання та вантажоперевезень.

Однак для транспортування металопродукції та постачання необхідної сировини підприємству дуже потрібні порти. Тому зараз компанія розглядає можливість постачання через порти Балтійського моря, про що веде переговори з урядом Польщі.

Як фінансуються ваші витрати в умовах падіння доходів від продажу?

- Переважно завдяки підтримці материнської компанії «АрселорМіттал». Поточні витрати фінансуються коштом від реалізації залізорудного концентрату, коксу, складських запасів металопродукції.

Як після закінчення війни може змінитися асортимент продукції?

– Сподіваємося зберегти весь свій традиційний сортамент продукції: арматура та катанка, секційний прокат, кутовий профіль, смуга та заготовка.

Які ринки тоді будуть для вас важливішими: внутрішні чи зовнішні?

– Традиційно «АрселорМіттал Кривий Ріг» є найбільшим експортером в Україні, який продає свою продукцію на зовнішніх ринках. Для підтримки економіки країни ми прагнемо якнайшвидше відновити свою роботу в повному обсязі.

Але й внутрішній ринок дуже важливий, оскільки на нас чекає відновлення країни. Наближаємо разом Перемогу України, готові брати участь в активному будівництві.

Коментарі

Всі новини