Річкові перевезення вантажів в Україні за минулий рік збільшилися на 30,3% – до 20,6 млн тонн. Цей результат – найвищий із 1994 року, коли вантажопотік на річках України становив 19,9 млн тонн. Такі дані наводить асоціація «Річки України».
Основні водні шляхи України
На Дніпрі обсяги вантажів зросли на 27,7% – до 14,4 млн тонн. Переважно цією річкою перевозили будматеріали, зернові та металопродукцію.
На Дунаї вантажопотік збільшився на 35,8% – до 5,5 млн тонн. Серед основних вантажів тут: руда, зернові та металопродукція.
На Південному Бузі перевезення зросли на 41,8% до 0,7 млн тонн. Традиційно тут возять зернові.
Що і як возять Дніпром
У вантажопотоку на Дніпрі знижується частка зернових. У 2021 році вона становила 25,2% порівняно з 31,4% у 2020 році. Зокрема:
- до 90% зерна везуть барже-буксирними складами з 1 – 4 баржами. У каботажному повідомленні приблизно в 70% випадків працюють склади з двома баржами, які перевозять зерно до морських портів та на рейди. Середній обсяг партії – 4500 тонн;
- до 10% зерна транспортують Дніпром самохідними судами. У середньому розмір однієї партії – 2200 тонн.
У вантажопотоку на Дніпрі зменшується частка металопродукції. За підсумками 2021 року вона становила 8,5% порівняно з 16,3% роком раніше. Зокрема:
- до 70% металопродукції транспортують Дніпром у міжнародному сполученні судами класу «річка – море». Середній розмір партії становить 3 тис. тонн;
- до 30% металопродукції перевозять барже-буксирними складами з 1 – 3 баржами. У каботажному повідомленні майже в половині випадків працюють склади з двома баржами, які везуть продукцію в напрямку морських портів і рейдів. У середньому один склад транспортує 2400 тонн.
Як річковики розпочали новий рік
У січні вантажні перевезення Дніпром знизилися на 33,9% у річному вимірі – до 239,1 тис. тонн. Насамперед спад пов'язаний зі зменшенням інтенсивності руху. Кількість суднопроходів у січні становила 186, що на 45,3% менше порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Транспортування зернових за січень зросло на 4,1% (до 142,8 тис. тонн). Але перевезення будматеріалів та інших вантажів знизилося на 54,2% (до 85,2 тис. тонн), а металопродукції – на 71,3% (до 11,1 тис. тонн). Нафтопродукти в січні Дніпром не транспортували.

Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Як говорити з підлітками, щоб вони почули: як завоювати увагу покоління Z і альфа
Фонд Андрія Матюхи та Good Donations: у «Охматдиті» впровадили систему Thompson
Постачальники Міноборони під прицілом: як уникнути кримінального переслідування