Влада Китаю радить своїм компаніям «залишати вдома» ключові технології виробництва електромобілів

Пекін настійно рекомендував своїм автовиробникам переконатися, що передові технології електромобілів залишаються в країні, навіть якщо вони будують заводи по всьому світу. Влада заохочує експортувати комплекти для складання на свої зарубіжні заводи, що означає, що ключові деталі автомобіля будуть вироблятися всередині країни. Також було сказано, що не слід робити жодних інвестицій у автомобільну промисловість Індії. Крім того, автовиробники, які бажають інвестувати в Туреччину, повинні спочатку повідомити про це Міністерство промисловості та інформаційних технологій, яке займається галуззю електромобілів, а також посольство Китаю в Туреччині, повідомило Bloomberg. Ці інструкції з'явилися в той час, коли більшість великих китайських автовиробників прагнуть локалізувати виробництво за кордоном, щоб уникнути мита на китайські електромобілі.

Декілька китайських компаній уже почали відкривати заводи в Євросоюзі, щоб уникнути мит. Проте Валдіс Домбровскіс, виконавчий віцепрезидент Європейської комісії, попередив, що такі кроки спрацюють лише в тому випадку, якщо компанії відповідатимуть вимогам правил походження, які встановлюють мінімальний рівень вартості, що створюється в ЄС.

«Яку частину доданої вартості буде створено в ЄС, яка частина ноу-хау перебуватиме в ЄС? Це просто складальний завод чи завод з виробництва автомобілів? Це досить суттєва різниця», – сказав Домбровскіс.

У Бразилії BYD та Great Wall Motor заявили, що мають намір збільшити частку компонентів місцевого виробництва та місцевого походження найближчими роками. Це спрямовано на задоволення потреб у місцевих компонентах приблизно 50% продукту для експорту в інші країни Латинської Америки без мит, на основі торгових угод Бразилії з ними.

Турецькі політики заявили в липні, що BYD погодилася збудувати завод вартістю 1 млрд доларів на заході країни. Очікується, що новий завод покращить доступ BYD до Євросоюзу, оскільки Туреччина має угоду про митний союз з ЄС. У червні Туреччина ввела 40% мито на імпорт автомобілів з Китаю.

В Іспанії Chery Automobile співпрацює з місцевою фірмою щодо відновлення роботи колишнього заводу Nissan у Барселоні. За словами Chery, іспанський завод збиратиме автомобілі з комплектів.

Тим часом напруженість у відносинах між Китаєм та Індією залишається високою відтоді, як у 2020 році на ділянці кордону в Гімалаях сталося зіткнення.

Китайський державний виробник SAIC Motor, який контролював MG Motor India, розслідувався у зв'язку з фінансовими порушеннями у 2022 році. Минулого року SAIC розбавив свою частку в індійському підприємстві та, за прогнозами, його частка володіння з часом скоротиться до 38-40%.

Читати на The Page