Верховна Рада у четвер, 5 червня, прийняла за основу законопроєкт №4380 про адмінзбір. Згідно з ним, деякі адмінпослуги стануть платними, а ціни на інші — зростуть.
Про це йдеться на сайті українського парламенту.
Вартість деяких базових адмінпослуг зросте: що відомо про законопроєкт №4380
Відповідний документ передбачає чіткі розміри адміністративного збору за понад 170 найпопулярніших адмінпослуг. Мінімальна ставка – 20 грн.
Натомість реєстрація бізнесу та земельних ділянок, які наразі є безплатними, коштуватимуть 100-200 грн. Плата за реєстрацію шлюбу зросте з нинішніх 85 копійок до 200 грн.
Також загальним правилом законопроєкту є компенсаційний підхід при визначенні розміру адмінзбору за платні адмінпослуги, з обмеженням на рівні «собівартості».

Надання адміністративних послуг. Фото: dp.tax.gov.ua
Так, документ передбачає, що кожне міністерство розраховує переліки витрат на належне забезпечення надання послуг. Відповідно на основі усереднених даних і визначається обґрунтований розмір адмінзбору за конкретний вид адмінпослуг.
Згідно з документом, розмір адміністративного збору визначено в абсолютних одиницях – у гривні. Переглядати його розміри будуть кожні 3 роки.
Крім того, документ передбачає низку стимулюючих норм:
- пріоритет електронних послуг над паперовими — їх вартість на 25% нижча;
- право органів місцевого самоврядування встановлювати власним коштом пільги або призначати компенсацію за сплату адмінзбору для окремих категорій громадян;
- вимога єдиного платежу – збору за будь-яку адмінпослугу.
При цьому «довідки» визначені загалом як безоплатні. Безоплатними лишаться й соціальні та пенсійні послуги, а також послуги для неповнолітніх.
Нагадаємо, 4 червня 2025 року Верховна Рада підтримала законопроєкти №13305 та №13306 про податкові та митні пільги для виробників дронів, що управляються через оптоволокно.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Креатив як експортна стратегія: як українським компаніям виходити на інші ринки