Facebook Pixel

Всі нові проєкти реалізовуватимуться за кордоном – Дмитро Борисов про життя після бізнесу в Україні

Ще нещодавно Дмитро Борисов був відомий в Україні як засновник мережі Borysov GastroFamily, що налічує понад 80 закладів різного формату. У середині грудня 2024 року він повідомив, що завершує «один із найзначніших етапів свого життя, пов'язаний із ресторанним бізнесом». The Page поговорило з ним про причину прийняття такого рішення та про те, яким бачить своє майбутнє життя підприємець та ресторатор Борисов.

Наскільки ваше рішення зумовлене чи спровоковане зовнішніми обставинами, а наскільки вашими внутрішніми відчуттями, бажаннями та всім, що з цим пов'язано?

– На 80% – це моє внутрішнє, визріле рішення, воно, напевно, років два визрівало. І 20% – вплив зовнішніх обставин.

Нові напрями бізнесу

Ваші нові захоплення будуть схожі на те, чим ви займалися раніше, але під іншим брендом? Чи це буде щось більш віддалене?

– Спробуємо спрогнозувати, бо я таки перебуваю поки що в дорозі. Усвідомлення того, що буде далі – це майбутнє, а майбутнє у нас примарне. Я можу говорити впевнено тільки про сьогодення чи минуле.

В українському ресторанному бізнесі я залишаюся пасивним інвестором та засновником. Всі формати, концепти, бренди та ресторани створені мною, тому як би я не хотів себе якимось чином відокремити, це не вийде. Люди мають стійку асоціацію їх зі мною.

Франчайзинг – інший напрямок бізнесу. Це партнерська взаємодія переважно. Це ресторани, які відкривають під створеними мною брендами, відповідно до форматів та концептів, але це ресторани наших партнерів-франчайзі. Вони їх створюють, у них інвестують та платять нам за користування об'єктами авторського права, технологією, маркетингом, супроводом. Цей бізнес і український, і міжнародний під старими створеними мною брендами, на кшталт «Білий налив», «Мушля», «Філадельфія» та іншими. З нього я повністю вийшов, ним займається моя бізнес-партнерка Олена Борисова.

Дмитро Борисов

Дмитро Борисов

Щодо моєї просвітницької діяльності, викладання, інформаційного бізнесу, тобто всього, пов'язаного з Borysov Academy, я залишаю у себе. Напевно, додам до цього щось пов'язане із саморозвитком, тому що я сам багато рефлексую і перебуваю в цьому шляху, дуже багато запитів отримую. Людям зараз важливо комплексно розібратися з собою з погляду розуміння себе, зростання, розвитку, того, яким чином це корелювати та поєднувати з бізнесом, тому що енергія потрібна одна і та ж практично. На цьому я зараз сфокусований – наново вибудовую команди та коригую бізнес-модель.

Через вимушену еміграцію до Європи центр життєвих інтересів мій змінився, тому всі нові проєкти реалізовуватимуться виключно за межами України.

Щодо ресторанної діяльності, то я маю деякі ідеї, про які я думаю останній рік тут, у країнах Європейського Союзу. Але їх реалізація можлива лише у партнерстві. Це будуть нові формати, концепти та бренди, європейські чи глобальні, ніяк не пов'язані з тим, що я створював в Україні.

У картках-тизерах, які ви опублікували у фейсбуці, написано, що у вас є п'ять концепцій для європейсько-американського ринку, чи це до цього стосується?

– Так, це те, що останній рік у мене, як ідея, формується, виходячи з мого розуміння, що ефективно може працювати тут. Це формати та концепти масштабовані, цікаві місцевим, локальним споживачам та підприємцям.

Нові канали комунікації

В іншій картці йдеться про бажання написати книгу у новому іммерсивному концепті. Поясніть, про що йдеться?

– Іммерсивність – це занурення спостерігача у віртуальне середовище. Глядачам відомі такі театральні проєкти, мені давно хочеться розширити це поняття на книгу. Вона дозволить додатково отримувати емоції та враження від взаємодії з нею. Хотілося б, щоб взаємодії та впливи з боку книги відбувалися одночасно через декілька наших органів чуття. Це буде друкований текст, якась доповнена реальність у вигляді невеликого застосунку, або чогось спливаючого при скануванні, або при наведенні камери смартфона на якусь сторінку із зображенням, або з переходом через QR-код. Це і начитана мною аудіокнига – або в повному обсязі тексту, або якісь точкові вставки. І цілком можливо – якісь доповнення з переходами на першоджерела, гіперпосилання на відеоролики, щось таке.

Днями ви провели відеоконференцію у своєму телеграм-каналі. Ви плануєте зараз розвивати цей канал комунікації?

– До комунікації у мене підхід омніканальний, тобто багатоканальний. Наскільки я розумію, зараз людям комфортно споживати різну інформацію у кількох основних джерелах. Телеграм – можна сказати, найактивніший. Це оперативний щоденний контент, як раніше було у фейсбуці, наприклад. Далі інстаграм – він візуальніший, більш інфобізнесовий. Фейсбук зараз – можна сказати, олдскульний підхід, де є перехресні публікації для аудиторії, там можна лонгріди почитати у зручний час, але меншою мірою розміщують відео та фото. А відео та фото гарні в інстаграмі та телеграмі. Ну, і ютуб як повноцінний медіаканал, як власний відеоканал, я сказав би.

Ось я омніканально й розвиваю інстаграм, телеграм та ютуб. Ну і перехресний фейсбук.

Ви оголосили про зміну особистого позиціонування майже місяць тому. Які у вас почуття зараз переважають усередині?

– Було здійснено внутрішньо важливу психологічну дію. Щоб починати рухатися активно до чогось нового, потрібно завершити попереднє. Тому зараз я перебуваю в позитивному настрої та досить багато в собі відчуваю енергії. Навіть зупиняю себе в кількості різних напрямів, що запускаються. Частіше кажу собі «ні», хоча раніше вибирав робити й це, і це, а не або-або. Ідей та думок багато, але я намагаюся їх послідовно здійснювати, а не одночасно.

Подякувати 🎉