Facebook Pixel

Половина малого та середнього бізнесу не готова до впровадження інклюзивності – опитування OLX

Компанія OLX провела опитування 1584 представників малого та середнього бізнесу (МСБ) України, щоб визначити ставлення підприємців до інклюзивності та безбар’єрності у своїй роботі.

Результати свідчать, що більшість бізнесів усвідомлюють важливість безбар’єрного середовища, але не поспішають впроваджувати відповідні практики. The Page переповідає головне з дослідження.

Як бізнес ставиться до інклюзивності

Згідно з опитуванням:

  • 50,67% компаній не реалізують і не планують запроваджувати безбар’єрні ініціативи;
  • 16% вже впровадили заходи, спрямовані на створення безбар’єрного середовища;
  • 24% планують впроваджувати інклюзивні практики у майбутньому.

Головними аспектами інклюзивності стали: інфраструктура (насамперед пандуси) та гнучкий графік роботи для співробітників з інвалідністю разом із забезпеченням рівного доступу до вакансій.

Одна з ілюстрацій Довідника безбар'єрності

Одна з ілюстрацій Довідника безбар'єрності

Цікаво, що готовність до впровадження безбар’єрності корелює з тривалістю роботи компанії на ринку. Підприємства, які працюють понад п’ять років, частіше кажуть про готовність до змін. Молоді компанії, які діють менш ніж три роки, здебільшого лише планують запроваджувати інклюзивні практики.

Опитування показало, що інклюзивні практики частіше впроваджують компанії з більш досвідченим менеджментом і стабільною структурою доходів. Навпаки, серед мікропідприємств і фізичних осіб-підприємців (ФОПів) таких прикладів значно менше.

Компанії, які адаптують робочі процеси під потреби співробітників з інвалідністю, відзначають підвищення репутації серед клієнтів і партнерів, а також поліпшення соціального капіталу.

Які причини невпровадження інклюзивності бізнесом

Близько 43% бізнесів, які не впроваджують безбар’єрність, пояснюють це нестабільною економічною ситуацією в Україні, зокрема війною. Інші фактори включають:

  • відсутність необхідних ресурсів;
  • недовіру до державних програм, які обіцяють компенсацію витрат;
  • низький рівень обізнаності щодо інклюзивних ініціатив.

Примітно, що лише 17,6% респондентів чули про програму державної компенсації витрат на облаштування робочих місць для людей з інвалідністю, і лише 14% з них скористалися нею, що вказує на недостатню інформаційну підтримку таких програм.

Рекомендації для розвитку безбар’єрного середовища від бізнесу

Опитані підприємці зазначають, що для активізації інклюзивності потрібні:

  • збільшення інформаційної підтримки: роз'яснення переваг безбар’єрності та деталей державних програм;
  • фінансова допомога: програми грантів і субсидій для малого бізнесу;
  • освітні ініціативи: тренінги та семінари для підприємців щодо впровадження інклюзивних практик.

Дослідження OLX показує, що хоча інклюзивність ще не стала загальною нормою серед МСБ, багато компаній усвідомлюють її важливість.

Чому практики інклюзивності важливі в Україні

Володимир Зеленський 8 грудня 2024 року зазначив, що з початку повномасштабної війни Україна втратила загиблими 43 тис. військових, 370 тис. зазнали поранень. Зрозуміло, що частина поранених стали людьми з інвалідністю.

QuoteБа більше, за словами Олени Зеленської, станом на березень 2024-го за час повномасштабного вторгнення в Україні додалося 300 тис. людей з інвалідністю до вже існуючих 3 млн.

Тобто, на жаль, все більше працездатного населення України до кінця повномасштабної війни та особливо після неї потребуватиме адаптації на робочому місці, яке може забезпечити лише сам працедавець і колектив, бажано, за сприяння держави.

Подякувати 🎉