Facebook Pixel

Як автопром гальмує найбільшу економіку Європи

У Німеччині повідомили про друге поспіль річне падіння ВВП. Основна причина – високі витрати на енергоносії та зростаючі відсоткові ставки. Чималий внесок у спад зробила й автомобільна промисловість, яка бореться з однією з найбільших загроз за десятиліття – конкурентами з Китаю, який торік став найбільшим у світі експортером автомобілів.

Минулого тижня низка провідних автовиробників ФРН повідомили про падіння поставок у 2024 році. Світові продажі Volkswagen, BMW, Porsche та Mercedes-Benz впали на 2%, 4%, 3% та 3% відповідно порівняно з попереднім роком. Їхні втрати в Китаї були ще більшими – 10%, 13%, 28% та 7% відповідно.

Компанії разом втратили сотні мільярдів ринкової капіталізації, Volkswagen втратив майже 100 млрд євро з 2021 року.

Покупці в Китаї відмовляються від європейських електромобілів на користь місцевих брендів, таких як BYD, які досягли рекордних продажів у 2024 році, які стимулюються їх відносно низькими цінами та щедрими державними субсидіями. За даними китайської асоціації легкових автомобілів, китайські автовиробники тепер домінують на внутрішньому ринку, маючи 70% продажів – порівняно з 38% п'ять років тому.

Продажі автомобілів у Німеччині знижуються вже кілька місяців, особливо у сегменті електромобілів, після того, як уряд припинив субсидування наприкінці 2023 року. За даними Germany Trade and Invest, автомобільний сектор поки що залишається центральним в економіці Німеччини, забезпечуючи близько 17% експорту країни та зайнятість близько 780 000 осіб.

Капіталізація найбільших автовиробників Німеччини

Капіталізація найбільших автовиробників Німеччини


Подякувати 🎉