Після кількох місяців плідної спільної роботи над документом легальні організатори азартних ігор, які є членами Ukrainian Gambling Council, підписали меморандум щодо реклами азартних ігор.
Цей документ покликаний стати основою для спільного підходу організаторів азартних ігор до онлайн- і офлайн-реклами їхніх продуктів і послуг. Документ розроблено з огляду на принципи відповідальної гри та соціальної відповідальності грального бізнесу перед гравцями.
Варто зазначити, що цей меморандум є документом спільного регулювання та саморегулювання, не створює нових законодавчих норм і формує загальний підхід до визначення форматів розміщення реклами та/або спонсорства. Він є підтвердженням намірів підписантів дотримуватися визначених у ньому правил.
Меморандум підписали 11 ліцензованих організаторів азартних ігор: Parimatch Ukraine, Shangri La Kyiv, Slots City, First, PIN-UP.UA, Cosmolot, «Волна 4444», PokerMatch Ukraine, FavBet, GGPoker, VBET.
Меморандумом закріплено такі ключові положення:
- забороняється реклама азартних ігор на радіо та телебаченні, зокрема кабельному, супутниковому, IP-телебаченні, онлайн-телебаченні, мобільному телебаченні, цифровому ефірному телебаченні, й в інших засобах передавання сигналу в період із 6-00 до 23-00;
- забороняється реклама на товарах (зокрема одязі), призначених переважно для осіб віком до 21 року;
- забороняється реклама в місцях проведення розважальних, театрально-концертних, спортивних та інших заходів для осіб, які не досягли 21-річного віку;
- забороняється розміщення реклами на вебсайтах, які містять інформацію або матеріали порнографічного характеру, елементи жорстокості, сцен насилля/катування, приниження честі та гідності, цинізму, вживання наркотичних засобів, закликів до расової чи міжнаціональної ворожнечі;
- у рекламних матеріалах має використовуватися текст-попередження: «Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри», площа якого має бути не менше як 15% загальної площі реклами;
- вік осіб (фотомоделей), які присутні в рекламних сюжетах, має становити 21 рік або більше;
- сторонам варто утримуватися від переманювання трафіку та введення гравців в оману через використання схожих торгових марок інших сторін цього Меморандуму;
- у спонсорських роликах не допускається зображення процесу послуги або імітація такого процесу (натискання на кнопки, тримання фішок у руках, обертання рулетки, розміщення ставок), процесу висипання/вручення та іншого динамічного руху грошей, монет, банківських карт, банківських металів;
- сторони домовилися не використовувати під час розміщення спонсорських матеріалів гіперпосилання (QR-коди) у межах спонсорської інформації;
- бренд і найменування організатора азартних ігор має становити не більш як 40% (сорок відсотків) загального обсягу спонсорського матеріалу.
Діятиме меморандум до 31 грудня 2025 року, а його тримачем виступатиме Всеукраїнська Рада Гемблінгу (Ukrainian Gambling Council).
ДОВІДКА
• UGC – всеукраїнська профільна гемблінгова громадська спілка, яка прагне об'єднати всю легальну гральну індустрію в єдиний голос для забезпечення стабільного й ефективного розвитку грального бізнесу в Україні. UGC виступає головною платформою для комунікації між державою та всією легальною гемблінг-індустрією. Сьогодні кількість членів UGC уже налічує 17 легальних організаторів і організацій у сфері гемблінгу.