Facebook Pixel

Режим очікування: чому ветеран розвиває в Одесі мережу Veterano Pizza, коли багато закладів закриваються

Одесит Олександр Голопотелюк за освітою економіст. Він досвідчений підприємець, має кілька бізнесів. 2022 року Олександр спробував новий напрям — ресторанний бізнес. Вигідно придбав піцерію під брендом Veterano Pizza. Переоформив франшизу та вирішив розвивати ресторан.

QuoteІдея цієї торговельної марки в тому, щоб вона асоціювалася саме з ветеранами, франчайзі можуть стати лише вони чи їхні родичі.

Голопотелюк відповідає цій вимозі. Він ветеран, має бойовий досвід: 2014 року пішов на війну, служив у складі 28-ї окремої гвардійської механізованої бригади, був поранений.

Проєкт Veterano Pizza став органічним продовженням його кар’єри підприємця та активності як громадського діяча. Олександр — керівник Veterans HUB ODESA, єдиного в Одесі ветеранського простору, бере участь у реалізації ветеранських політик на рівні міста та держави.

«Саме тому, що сам у ветеранському русі і сам ветеран, я вирішив придбати такий бізнес», — пояснює Голопотелюк.

Він розповів The Page про те, на яких умовах співпрацює с франчайзером, що дала закладу робота з клієнтською базою та оптимізація програми лояльності і чому він вважає свій бізнес настільки перспективним, що планує відкрити в Одесі мережу піцерій.

На яких умовах можна відкрити франшизу Veterano Pizza

Деякі умови надання франшизи, наприклад, її вартість, — комерційна таємниця, тому про цей бізнес Олександр Голопотелюк розповідає без деталей. Після того як власник бренду перевірив піцерію на дотримання критеріям бренду, зокрема законність використання приміщення, підприємець отримав дозвіл на переоформлення франшизи.

Її умови передбачають, що франчайзі має суворо дотримуватися технологічних карт. Тому будь-який заклад мережі надає стандартизоване меню, а відвідувачі можуть бути впевненими, що всюди отримують страви однакової якості та смаку.

«Якщо у карті, тобто рецептурі, передбачений певний вид сиру, то має бути тільки такий сир», — наводить приклад Голопотелюк.

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка Thumb Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка Thumb Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка Thumb

Франчайзер контролює і закупівлю обладнання: воно має забезпечувати дотримання рецептури. Проте власник бренду не лише наглядає за технологічним процесом, але й робить кроки, які вигідні його франчайзі. Це стосується, наприклад, маркетингу: деякі заходи, пов’язані з просуванням торговельної марки, він бере на себе. Але кожен учасник мережі у своєму місті може додатково залучати власні маркетингові активності.

«Управління ціновою політикою, обсягом реклами на регіональному рівні ведеться ветеранами-підприємцями, які працюють у своїх містах», — каже Олександр.

Франчайзер також рекомендує обирати певні програмні продукти і забезпечує технічну підтримку всього, що стосується всієї мережі. Насамперед йдеться про сайт, він один для всіх закладів країни. Мережа зазвичай використовує програмне забезпечення українських розробників. Воно універсальне і дозволяє інтегрувати у систему інші програмні продукти, які стосуються маркетингу чи обліку товарів на складах та операцій у торговому залі, управління комунікацією з кур’єрами. Також система інтегрується з сайтом.

«Більшість процесів автоматизована, що дозволяє швидко та якісно ухвалювати управлінські рішення», — підкреслює Голопотелюк.

Забезпеченням закладу додатковим обладнанням — терміналами, камерами відеонагляду тощо — франчайзі займається самостійно.

Як відцифрування клієнтської бази привело до збільшення продажів Veterano Pizza

Під час інтерв’ю Олександр Голопотелюк кілька разів наголошує на тому, що Veterano Pizza працює як єдина команда.

Quote«Тут є симбіоз інтересів: ті, що стосуються торговельної марки загалом, та мої власні як приватного підприємця. У нас баланс інтересів, і він створює умови для довгострокової роботи. Компромісна гнучка взаємодія дозволяє вести цей бізнес», — каже він.

Серед переваг такої моделі бізнесу перед конкурентами Олександр називає високу якість продукції через жорстке дотримання технології та рецептури.

«У нас завжди свіжі інгредієнти, вони постачаються щодня, відповідають технологічним картам, — розповідає Голопотелюк. — Завдяки цьому ми тримаємо марку піцерії, яка швидко готує та доставляє смачну піцу. Якість зберігається за рахунок того, що ми не «хімічимо» з сортами сирів, борошна чи ковбас і чітко дотримуємося рецептів, тому маємо постійних клієнтів, які до нас повертаються».

Підприємець це точно знає, тому що розробив систему, яка дозволяє оцінювати ефективність використання маркетингової кампанії, а також аналізувати клієнтську базу і продажі.

QuoteВпровадження окремого застосунку допомогло збільшити канали збуту продукції та проводити більш агресивну рекламну політику.

«Ми відцифрували клієнтську базу і тепер знаємо структуру за віком і за статтю, це дозволяє більш ефективно працювати з базою, — каже Олександр. — Багато бізнесів цього не роблять. У деяких база взагалі не ведеться або ведеться у незручний спосіб без системи CRM, тобто управління відносин із клієнтами. До серпня минулого року у нас цього теж не було, але тепер я чітко розумію, скільки у нас клієнтів та їхні вподобання».

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка Thumb Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка Thumb Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка Thumb

Такий підхід зумовив зміну системи лояльності: перехід від знижок до нарахування кешбеку, який можна витратити у піцерії. Це стимулює людей знову приходити у заклад.

Піцерія також активна у соцмережах, які теж використовують як один із каналів збуту.

Друга перевага перед конкурентами — швидке доставлення, яке за правилами має відбутися протягом години від моменту замовлення, але клієнти отримують його швидше, у середньому за 25-35 хвилин. Це хороший показник, враховуючи розміри Одеси.

Також має значення позиціювання себе на ринку як українського бренду.

«У нас все проукраїнське: обслуговування клієнтів, акценти в оформленні інтер’єру. Це важливо, тому що раніше бізнеси в Одесі не завжди трималися такої позиції, вони давали зрозуміти, що «поза політикою». У нашому бізнесі є ідеологічна складова ,і ми це публічно демонструємо», — каже Голопотелюк.

Його піцерія, наприклад, пропонує клієнтам купити піцу для поранених військових у шпиталь, оформивши так званий «підвіс», а заклад приготує її та передасть воїнам.

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

Veterano Pizza в Одесі. Фото: архів Олександра Голопотелюка

«Цією соціальною складовою ми пишаємося і підтримуємо її, наскільки нам дозволяють власні сили та люди, що долучаються до ініціативи», — наголошує підприємець.

Скільки коштує відкрити піцерію в Одесі

Олександр Голопотелюк каже, що у цьому бізнесі багато залежить від приміщення та його розташування. Навіть якщо воно у придатному стані, має всі інженерні комунікації, зокрема три фази електропостачання, однаково доведеться вкладатися в інтер’єр та обладнання, що відповідають бренду. Тому вартість такого проєкту сягає $40-50 тис. Зекономити можна, якщо придбати вживане обладнання.

QuoteЗараз підприємець розвиває власну мережу: під брендом Veterano Pizza в Одесі відкривається вже другий заклад. Видатки на нього становитимуть не менше 1,6 млн грн, тобто приблизно $43,5 тис. за офіційним курсом. При цьому Голопотелюк вже розмірковує над створенням третього закладу.

Термін окупності підприємець прогнозує з обережністю. «Важко дати відповідь, тому що у нас зараз нетипова економічна ситуація. Війна дуже впливає на бізнес. Заробіток є, але він значно менший, ніж був до 24 лютого. Якби у нас були такі умови, як хоча б до повномасштабного вторгнення, окупити інвестиції можна було б протягом двох-трьох років», — каже Олександр.

За його словами, в умовах великої війни основне завдання — зберегти бізнес та команду. За рахунок прибутку підприємець забезпечує гарантовану виплату заробітної плати та сплату податків.

«Сьогодні багато піцерій закриваються, тому що рівень рентабельності не влаштовує їхніх власників. Я вирішив зберегти цей бізнес, навіть якщо рентабельність буде мінімальною. Натомість відразу після перемоги ми будемо мати велику конкурентну перевагу, тому що у нас збережені клієнти та персонал», — упевнений Голопотелюк.

Це рішення далося йому нелегко, деякий час Олександр розмірковував, чи варто продовжувати роботу піцерії.

QuoteЗ 25 лютого по 4 квітня 2022 року заклад не працював, бо обірвалися всі логістичні ланцюжки, та й в Одесі було дуже тривожно.

Але коли ситуація частково стабілізувалася, піцерія відновила комунікацію з постачальниками і перезапустилася.

Олександр Голопотелюк: «Після перемоги буде більше самих ветеранів, а вони наша цільова аудиторія»

Олександр Голопотелюк: «Після перемоги буде більше самих ветеранів, а вони наша цільова аудиторія»

Зараз Олександр Голопотелюк оцінює цей бізнес як перспективний, тому що Одеса — курортне та туристичне місто. Хоча у ньому є сотні піцерій, його заклад вже добре знають, до того ж аудиторія Veterano Pizza має зрости.

«Об'єктивно після перемоги буде більше самих ветеранів, а вони наша цільова аудиторія зокрема, тому ми вважаємо, що попит на нашу продукцію збільшиться», — каже підприємець.

Подякувати 🎉