Посадові оклади державних службовців залишаються неконкурентними у порівнянні з приватними компаніями, особливо на керівних посадах. При цьому значну частину сукупної оплати праці становлять стимулювальні надбавки та премії, які не є постійними. Для керівників такі премії становлять до 48%, а серед всіх держслужбовців – 40%.
Про це свідчать результати дослідження Центру економічної стратегії (ЦЕС).
Загалом за 2018 рік на стимулюючі надбавки та премії виділили приблизно 9 млрд грн, або третину (32%) сукупного фонду оплати праці держслужбовців.
Це не лише не дозволяє залучити найкращих з приватного сектору, де посадовий оклад становить до 100 % оплати праці, але й зменшує ефективність використання бюджетних коштів на оплату праці, зазначають у ЦЕС.

Дані: ces.org.ua
«Зарплата держслужбовців має бути прозорою та зрозумілою громадськості. А ще, якщо не еквівалентною, то хоча б співставною з тією, що пропонує приватний сектор. Зараз найбільш прозорою на держслужбі є структура оплати праці фахівців з питань реформ», — каже старший економіст центру Ірина Піонтківська.
Проте є резерви для того, щоб зарплати керівників збільшити в 2 рази, навіть у рамках існуючих бюджетних обмежень. Для цього потрібно скасувати стимулюючі надбавки та зменшити максимальний розмір надбавки за вислугу років з 50% до 30% посадового окладу.
Крім того, економісти радять якнайшвидше запустити систему інтегрованого кадрового та зарплатного обліку державних службовців. А також удосконалити схему посадових окладів – запровадити класифікацію посад державної служби за функціональними напрямками та спрямуванням діяльності відповідно до рекомендацій експертів EU4PAR.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також