«Агов, оговтуємося?!»: як під час війни працює бренд джинсового одягу minnim

Бізнес під час війни: як працює бренд джинсового одягу minnim. Фото надане minnim

Minnim — це бренд джинсового одягу і другий герой проєкту The Page та SPEKA для допомоги бізнесу «Агов, оговтуємося?!» Для minnim війна стала першою масштабною кризою за шість років роботи. Команда зітшовхнулася зі зменшенням попиту й навіть окупацією виробництва. Але бізнес не розгубився й уже оговтується, виходячи на нові ринки. Як йому це вдається, The Page розповів засновник бренду Сергій Фомін.

Історія створення бренду minnim

«Історія minnim почалася з ідеї створення справжніх міцних джинсів. Ми з командою закохані у функціональний та естетичний джинсовий одяг, який можна було б носити роками. Свою першу колекцію ми створили у 2016 році». 

Сергій Фомін

Засновник бренду minnim

Бренд виготовляє джинси з якісного щільного деніму зі зручною посадкою та позачасовим фітом. Minnim випускає обмежену кількість продуманих моделей, щоб можна було легко вибрати свою пару, а потім носити її щонайменше 8 сезонів. «Такий підхід виключає надвиробництво, допомагає купувати новий одяг рідше та зберігає час для цікавіших занять», — упевнений засновник бренду.

Наразі в команді працюють четверо людей і ще декілька тих, що беруть завдання на фрилансі.

Джинси бренду minnim. Фото надане minnim

Як minnim працює під час війни: проблеми та нові рішення

До повномасштабного вторгення команда займалася новою весняною колекцією, яку презентувала напередодні 24 лютого й до весни планувала відшити її разом з іншими новинками. Але планам не судилося реалізуватися — через окупацію частини швейного виробництва підрядника, що розташовано в Житомирській області, від них довелося відмовитися.

Ще однією проблемою для minnim став спад попиту, адже джинси не є товаром першої необхідності. Однак бренд не розгубився — він почав виходити на міжнародні маркетплейси, зокрема Etsy, що допомогло йому частково відновитися, а також змістив фокус виробництва з джинсів на аксесуари. «На щастя, «Укрпошта» досить швидко відновила роботу, і ми змогли налагодити доставляння замовлень до США та Європи, а згодом запустити продажі в Україні», — розповідає Сергій.

Ще одним новим рішенням став проєкт для допомоги Збройним силам України та тероборони. Так, minnim на своєму іншому виробництві виготовляє бронежилети. За два місяці бренду вдалося повністю налагодити процес і отримати багато вдячних відгуків від військових. Водночас 20% прибутку minnim передає до внутрішнього фонду, який повністю інвестується у виготовлення бронежилетів для ЗСУ та тероборони.

З-поміж іншого з початку повномасштабної війни бізнес також реалізував трансформацію роботи команди та процесів — усі співробітники перейшли на віддалену роботу, що було неважко зробити з огляду на досвід пандемії коронавірусу.

Що очікує бренд джинсового одягу надалі

Сергій розповідає, що триматися на плаву minnim допомагає, зокрема, закриття великих мережевих точок. І хоча попит упав на 70%, зараз бренд має багато нових клієнтів, тому бізнес поступового налагоджується.

У minnim упевнені: попит в Україні на їхній товар ще не скоро повернеться на довоєнний рівень. Але з огляду на мету повернутися до колишніх показників уже найближчим часом команда розробляє стратегію експорту товарів зарубіжним клієнтам і консультується з логістичними компаніями та складами щодо організації процесу логістики. «Зараз ми обрали стратегію адаптації. Тож активно працюємо за наявних обставин і орієнтуємося на експорт», — говорить засновник бренду.

Однак для подальшого розвитку minnim бракує доступних кредитів і стабільної гривні. «Після великого спаду нам потрібні гроші для виходу на експортні ринки та розвитку виробництва», — резюмує Сергій.

Читати на The Page